حجت‌الاسلام سید محمود حسینی

راه نجات در اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه سیرجان گفت: تنها راه نجات کشور ما از بیگانگان اقدام جدی در اقتصاد مقاومتی است و این نظر همهٔ کارشناسان اقتصادی است تا بتوانیم در برابر هر حرکت دشمن بایستیم و استقلال خود را در همه حال حفظ کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۴۲۹۷
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، حجت‌الاسلام سید محمود حسینیدر خطبه‌های نماز جمعه این شهر با ابراز تأسف از کشته شدن بیش از 350 نفر در حوادث رانندگی ایام تعطیلات سال نو گفت: باوجود تأکیدات مسئولان به بحث جریمه‌ها و سایر راه‌کارهای بازدارنده، اما عده‌ای نتوانستند خود را با فرهنگ راهنمایی و رانندگی همسو کنند.

وی تأکید کرد: عدم رعایت قوانین رانندگی توسط برخی‌ها موجب شده است، عده‌ای بی‌گناه هم در تلفات جاده‌ای داشته باشیم، بنابراین لازم است، مردم خود در این زمینه اقدام کنند و مسئولان نیز با قاطعیت به قوانین بپردازند.

حسینی با تبریک سال نو و میلاد حضرت زهرا (س) افزود: الگوپذیری ما از آن حضرت، بزرگ‌ترین سرمایهٔ زندگی معنوی و به سبک اسلامی است که آن حضرت در همهٔ خصائل و فضائل همانند عبادت، بندگی، ولایت‌پذیری و ارزش‌های اسلامی نمونه و سرآمد بودند و این از افتخارات ما شیعیان است که اقتدا و الگوی ما دخت نبی اکرم اسلام (ص) باشد و خداوند هنگام تولدش نوری را از آن حضرت آشکار کرد و نزد خدا بسیار محبوب است.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید اظهار داشت: تنها راه نجات کشور ما از بیگانگان اقدام جدی در اقتصاد مقاومتی است و این نظر همهٔ کارشناسان اقتصادی است تا بتوانیم در برابر هر حرکت دشمن بایستیم و استقلال خود را در همه حال حفظ کنیم و همچنان پیشرفت را در همهٔ زمینه‌های علمی، نظامی و اقتصادی داشته باشیم.

خطیب جمعه سیرجان ایستادگی در برابر ظلم و زورگویی را از تأکیدات دین اسلام عنوان کرد و ادامه داد: ملت ایران با نگاه به درون و ظرفیت‌های خود از سختی‌ها عبور کرد و همچنان که در هشت سال دفاع مقدس یا تحریم‌ها ایستاد، من‌بعد نیز در مقابل هر زورگویی استکبار می‌ایستد و همان‌طور که مقام معظم رهبری اعلام فرموده بودند، آمریکا برای ملت ایران هیچ گاه قابل اعتماد نیست، گرچه امروز هم زمزمهٔ تحریم‌ها برای توان موشکی ایران دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: کشور و ملت ایران و نظام اسلامی همانند سایر کشورها باید قدرت دفاعی داشته باشد و این حرف‌های نامربوط سران برخی کشورهای استکباری که توان موشکی ایران نباید باشد و این نقض قطعنامه‌های برجام است، ما اعلام می‌کنیم از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم.

امام جمعه سیرجان عنوان کرد: ملت ایران برای تقویت بنیهٔ دفاعی خود در چهارچوب قوانین بین‌المللی اقدام می‌کند و هیچ‌گاه به جز دفاع از خود برنامهٔ دیگری نداریم.

وی با توصیه به وحدت و همدلی همه مسئولان و مردم تصریح کرد: این همدلی و هم‌زبانی که رهبری معظم در سال قبل نام‌گذاری فرمودند، همیشگی است و دشمنان روزنه امیدشان در شکست ملت ایران تفرقه و تشتت هست که این آرزو با بصیرت مردم میسر نمی‌شود

حسینی در خطبه دوم به سبک زندگی اسلامی و تقوا در همه زوایای زندگی پرداخت و با نقل حدیثی از حضرت امام رضا (ع)  تفکر برای دانشمند شدن در دین خدا، میانه‌روی در زندگی و صبوری در مشکلات را سه خصلت متقین و مؤمنین عنوان کرد و ابراز داشت: اهمیت نماز بر اساس این روایات است و نحس بودن عدد 13 یا روز 13 بر اساس اعتقادات برخی از مردم بی‌پایه و اساس است

امام جمعه سیرجان اظهار داشت: خیلی از مسائل خرافی که در فرهنگ ما آمده است مربوط به طاغوتیان است که می‌خواستند مردم در خرافه باشند و گرنه نحوست و نحسی عملکرد بد انسان است.

وی متذکر شد: گرچه تفریح و طبیعت دیدن در دین تأکید شده است اما این تفریح را نباید به حساب یک خرافه گذاشت و از سفارشات دینی مبنی بر سیر و سیاحت با هدف شناخت قدرت خداوند نزدیکی بیشتر با خالق هستی دور شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار