آنچه که اهالي شهرستان كوثر از آن رنج می برد، نبود فرهنگ گردشگری و چگونگی معرفی و بهره مندی از این فرصت هاست.
کد خبر: ۸۶۵۴۳۶۷
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر، بالغ بر 75 مورد جاذبه طبیعی، تاریخی، گردشگري و فرهنگی در شهرستان كوثر وجود دارد كه حقیقتا این پتانسیلی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد.

با عنایت به مشکل اساسی بیکاری در شهرستان مشکل عدم توسعه یافتگی صنعت گردشگری سوال ها و چرایی های زیادی را در ذهن تداعی می کند.

سوال اساسی این است که عقب ماندگی در این بخش را چگونه توجیه می کنند؟ کمبود هتل، مهمانسرا، کمپ و دیگر تأسیسات گردشگری در مناطق توریستی نظیر داش حامامي، آبگرم گيوي، پل فيروز، پل معلق، قيز كورپوسي، بوزلوق و ... که شاخصه ای مهمی محسوب می شود حس کنجکاوی هر رهگذری را بر می انگیزد که چرا تاکنون برای این همه زمینه اشتغالزایی و درآمدزایی کاری انجام نشده است.

سوالات بدون جواب در افكار كليه مردم شهرستان كوثر و همچنين گردشگران وجود دارد كه بطور مثال مي توان به موارد زير اشاره كرد:

آیا دانشگاههای ما عملا رسالت علمی و پژوهشی خود را در رابطه با صنعت گردشگری به انجام رسانده اند؟

آیا ضرورت برگزاری همایش هم اندیشی پیرامون صنعت گردشگری احساس نمی شود؟

آیا بررسی زوایای پنهان این همه بی توجهی ضرورتی ندارد؟

متولیان جهانگردیو گردشگری ما چقدر حرفه ای بوده و تا کنون چقدر حرفه ای عمل کرده اند؟

باید پذیرفت که شرط موفقیت در بخش گردشگری به سه عامل نظام مندی، قانونمندی و توانمندی بازمی گردد.

گردشگری یک سیستم و نظام باز اجتماعی متشکل از دولت، بخش خصوصی، راه و ترابری، هتل ها، سازمان میراث فرهنگی، اقامتگاه ها و همه کسانی که به نحوی دست اندرکار آن هستند، می باشد.

آیا پیرامون چگونگی توسعه این صنعت و شناسایی فرصت ها و آسیب ها تا کنون فی مابین سازمان های متولی همفکری بعمل آمده است؟

در کدامیک از جلسات بررسی پیرامون معضل گردشگری از متخصصین آشنا به این بخش از جمله تور لیدرها دعوت بعمل آمده است؟

آیا تا کنون اینگونه افراد در تصمیم سازی ها مشارکت داده شده اند؟ یا نگاه واسطه گری به آنها داشته ایم؟

صنعت گردشگری شهرستان نیازمند تنظیم سند توسعه است. سندی که با بررسی باید و نبایدها ی حاصل از کالبدشکافی آن از سوی کارشناسان بخش گردشگری و متخصصین و نخبگان جامعه و کارشناسان و صاحبنظران فرهنگی و اقتصادی تنظیم گردد.

در همين خصوص گفتگويي كوتاهي با رئيس ميراث فرهنگي كوثر، جابر اسدي توسط خبرنگار ما انجام يافته است كه وي ظرفيت ها و پتانسيل هاي گردشگري شهرستان كوثر را بيشتر و قابل قبول ذكر كرده و عامل ضعف در برخي از زمينه هاي گردشگري را نبود اعتبارات كافي از مسئولين ذيربط دانست.

لازم به ذكر است كه شهرستان كوثر داراي 22 مكان تاريخي، گردشگري و طبيعي، 48 آثاري كه به ثبت ملي رسيده است، 3 منطقه نمونه گردشگري و همچنين 2 منطقه هدف گردشگري را داراست.

بياييد از اين همه مكانها و آثار طبيعي و تاريخي استفاده بهينه كنيم و در راستاي توسعه شهرستان كوثر گامي موثر برداريم.

انتهاي خبر/

ارسال نظرات