مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تعداد مسافران مقیم در مازندران 9 میلیون و 779 هزار و 72 نفر بوده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۳۲
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶




خبرگزاری بسیج مازندران، دلاور بزرگ‌نیا در ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون تعداد مسافران مقیم در مازندران 9 میلیون و 779 هزار و 72 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه روزانه برای ارائه خدمات مناسب از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی در استان بازدید‌های نظارتی در حوزه واحدهای اقامتی، پذیرایی، دفاتر و ... انجام می‌شود، افزود: تاکنون 4 هزار و 724 مورد بازدید صورت گرفت که از این تعداد 223 مورد تشویق و 214 مورد تذکر و اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری، اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی داده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران به 9 هزار و 401 مورد نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در اماکن عمومی اشاره کرد و یادآور شد: در بازدیدهای انجام‌شده 7 هزار و 213 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

این مسئول با اشاره به اینکه بر اساس آمار پزشکی قانونی تاکنون 28 مورد جان‌باختگان ناشی از تصادف و تروما گزارش شده است، ادامه داد: یک‌هزار و 658 مورد تصادف در مراکز درمانی و اورژانس مازندران پذیرش شد.

بزرگ‌نیا به 6 هزار و 101 مورد مأموریت اورژانس 115 اشاره کرد و گفت: تعداد کل عملیات انجام‌شده از سوی هلال احمر نیز 351 مورد بوده است که از این تعداد 120 مورد تصادف بوده که امدادرسانی شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 979 مورد اخطاریه بهداشتی به صنوف مختلف صادر شده است، افزود: 21 مورد اماکن بهداشتی به‌دلیل مناسب نبودن در سطح استان تعطیل شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تاکنون یک‌میلیون و 557 هزار و 506 نفر زائر از اماکن مذهبی و متبرکه مازندران بازدید کردند، ادامه داد: 41 کنسرت موسیقی و جنگ شادی نیز از سوی کمیته فرهنگی ستاد خدمات سفر در مازندران اجرا شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری 20 نمایشگاه فرهنگی، هنری و صنایع دستی نوروزی در مازندران، بیان کرد: 175 هزار و 666 نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کردند.

بزرگ‌نیا با بیان اینکه 10 هزار و 808 دستگاه ورودی خودروی سواری از مبادی ورودی به مازندران بوده است، افزود: 8 هزار و 708 دستگاه خودرو سواری از مبادی پنج‌گانه استان خارج شده‌اند.

وی با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست در مازندران، اضافه کرد: در این مدت 850 کیلومتر مربع زباله از سراسر استان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بوم‌گردی را از رویکردهای گردشگری در مازندران دانست و گفت: تاکنون 2 میلیون 249 هزار و 263 گردشگر و مسافر از روستاهای مازندران بازدید و 2 میلیون و 615 هزار و 164 نفر شب نیز در روستاهای مازندراناقامت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها