یک پیشکسوت غریق نجات در بندر انزلی گفت: شناگران باید بدانند که شنا کردن در استخر با شنا در آب دریا بسیار متفاوت است، زیرا امواج زیرزمینی دریا فرد را به سمت داخل دریا هدایت می‌کند.
کد خبر: ۸۶۵۴۴۵۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل پیمائیان بحری، در گفت‌وگو با خبرنگار سینا درباره حضور مسافران در کنار دریا و شنا کردن این افراد در دریا گفت: لبه ساحل دارای دو بخش است که یک قسمت مربوط به شنا کردن مسافران و بخش دیگر مربوط به تفریحگاه برای مسافران است و ناجیان غریق در قسمت مربوط به شنای مسافران مستقر هستند که ساماندهی لازم را انجام می‌دهند.

این پیشکسوت غریق نجات تاکید کرد: معمولا در تابستان یا ایام نوروز اتفاق خاصی در محدوده ساماندهب شده رخ نمی‌دهد، اما افرادی که در دریا غرق می‌شوند کسانی هستند که در مکان‌هایی از دریا شنا می‌کنند که خارج از محدوده مشخص شده شنا است و در آنجا غریق نجات وجود ندارد، همچنین تابلو شنا ممنوع قرار داده شده اما برخی شناگران بدون توجه به این مسئله به شنا می‌پردازند که متاسفانه باعث غرق شدن این افراد در دریا می‌شود.

70 درصد غرق شدگان در دریا توسط نجات غریق زنده می‌مانند
وی در ادامه درباره نجات غرق شدگان در دریا تصریح کرد: 70 درصد غرق شدگان در دریا توسط نجات غریق زنده می‌مانند اما 30 درصد این افراد نجات پیدا نمی‌کنند و نمی‌توان برای آنان کاری انجام داد چرا که به مدت زمان ماندن فرد در زیر آب بستگی دارد.

شناگران هنگام شنا کردن جلیقه به تن کنند
پیمائیان بحری، درباره پیشگیری از غرق شدن شناگران در دریا گفت: افراد نباید برای شنا کردن از محدوده مشخص خارج شوند و به سمت دریا حرکت کنند اما اگر به دنبال شنا کردن خارج از محدوده هستند نباید در نقاطی از دریا که کولاک و امواج وجود دارد شنا کنند و باید جلیقه شنا بپوشند.

وی در ادامه افزود: برخی از غرق شدگان در دریا کاملا شنا بلد بودند اما باید بدانید شنا در استخر با شنا در آب دریا بسیار متفاوت است به این دلیل که آب دریا شور و آب استخر شیرین است و موج‌هایی که در دریا وجود دارد مانع از شناکردن شناگر می‌شود.

این پشکسوت نجات غریق بندرانزلی ادامه داد: به عنوان مثال فرد به سمت خشکی حرکت می‌کند اما امواج زیرزمینی یا امواج روی دریا فرد را به سمت داخل دریا هدایت می‌کند.

پیمائیان بحری، درباره اقدامات گشت غریق نجات خارج از محدوده مشخص شده خاطرنشان کرد: قایق امداد و نجات در محدوده مشخص شده مربوط به شنا وجود دارد و در کل دریا نیز تیم گشت امداد در حال تردد است اما سوختی که توسط هلال احمر به ما داده می‌شود کافی نیست تا به طور 24 ساعته در دریا گشت امدادی وجود داشته باشد.
ارسال نظرات