مدیر نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی بافق:
مدیر نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی بافق گفت: اولین گام در اجرای شعار امسال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را برداشته ایم به امید روزیکه تمام حرفها به عمل تبدیل شود.
کد خبر: ۸۶۵۴۵۰۲
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰

به گزارشخبرگزاری بسیج از بافق: محمود قانعی مدیر نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی بافق گفت: اولین گام در اجرای شعار امسال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل را برداشته ایم به امید روزیکه تمام حرفها به عمل تبدیل شود. 

وی نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی بافق از رضایت ۸۰ درصدی بازدیدکنندگان از نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی خبر داد.
بیست درصد باقیمانده از بازدید کنندگان هم نارضایتی نداشته؛ فقط پیشنهاداتی جهت بهتر برگزار شدن در سالهای آینده دادند.

محمود قانعی در ادامه گفت: قدمت کاروانسرای خان واقع در میدان خان به اواخر دوران زندیه و اوایل دوران قاجاریه می رسد. به طوری که در صحبت های بزرگان بیان می شود این کاروانسرا ۷۰ سال پیش توسط زردتشتیان برای انجام امورات خیریه اهدا می شود.
وی اظهار داشت: کاروانسرای خان محل بارانداز و اطراق کاروان هایی بوده؛ که قصد عزیمت به استان های یزد و کرمان را داشته اند.
قانعی هدف از برگزاری این نمایشگاه را در این مکان شناساندن پتانسیل و ظرفیت های بافق دانست و افزود: این مکان فرهنگی محلی برای آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با محصولات صنایع دستی ساخته شده از درخت خرما و هنرمندان بافقی است.
وی ادامه داد: به پیشنهاد رییس اداره میراث فرهنگی بافق و همکاری همسرم این نمایشگاه برپا شد. تاکنون قول هایی از سوی مسئولین برای حمایت از این کار فرهنگی داده شده است امیدواریم برای هرچه بهتر برگزار شدن فعالیت های فرهنگی کمک بیشتری شود.
مدیریت نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی بافق تصریح کرد:این نمایشگاه دارای ۸ غرفه شامل سفره هفت سین، صنایع دستی، عکاسی با لباس محلی، نقاشی بر روی کوزه و حصیر وعرضه شیرینی جات محلی و خرما و پسته و
است.
وی گفت: غرفه ای دیگر متعلق به اقای "باقریان" است که در آن مصنوعات ساخته شده از ترکیبات درخت خرما و درخت بید چون سبد، صندلی و میز در معرض نمایش و بفروش می رسد.
محمود قانعی در پایان ضمن ابراز خرسندی بیان کرد: امیدواریم در سال آینده در مکان هایی چون حمام کاکامیر، خانه نعیمی و حوض بازو و
.. فعالیت هایی مشابه انجام شود تا آداب و سنن گذشتگان به نسل امروز یادآوری شود و هم جاذبه های توریستی به هموطنان و میهمانان شهرمان معرفی گردد.
لازم بذکر است این نمایشگاه روز دوازدهم فروردین ماه به کار خود پایان خواهد داد.

ارسال نظرات