مدیر حوزه علمیه آل‌البیت(ع) بندرلنگه:

حضرت زهرا(س) الگوی دفاع از ولایت‌فقیه است

مدیر حوزه علمیه آل‌البیت(ع) بندرلنگه گفت: حضرت زهرا(س) در دفاع از امیرالمومنان(ع) و ولایت‌فقیه الگو بودند و هم‌اکنون الگویی شایسته برای ما در دفاع از نظام، رهبری و حکومت اسلامی در برابر توطئه دشمنان است.
کد خبر: ۸۶۵۴۷۷۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

حجت‌الاسلام عبدالمهدی حیدرزاده در مراسم بزرگداشت روز مادر و هفته زن در جشن میلاد کوثر با اشاره به زندگی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: امروزه که دنیا ماشینی شده است و بی‌هویتی و از خود بیگانگی، نسل جوان را به شدت تهدید می‌کند، گسترش فرهنگ فاطمی و الگو گرفتن از ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا(س) به خصوص شیوة تبلیغی ایشان، ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در دفاع از امیرمومنان (ع) و ولایت‌فقیه الگو بود و هم‌اکنون الگویی شایسته برای ما در دفاع از نظام، رهبری و حکومت اسلامی، در برابر توطئه دشمنان است.

مدیر حوزه علمیه آل‌البیت(ع) بندرلنگه تصریح کرد: حضرت زهرا(س)، اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) هدایتگر شهدا بودند و خانواده شهدا فرزندان خود را با الگوگیری از حضرت زهرا(س) برای انقلاب و اسلام تربیت کردند.

حیدرزاده با اشاره به مسئله حجاب اضافه کرد: حجاب تنها یک دستورالعمل دینی و وظیفه شرعی برای زنان مسلمان نیست، بلکه از ضرورت‌های اجتماعی جوامع انسانی است که با وجود آن منافع و تاثیرات شگرفی در جامعه پدیدار شده و عدم رعایت آن، زیان‌ها و آثار مخربی در فرهنگ عمومی اجتماع و حتی اقتصاد و سیاست بر جای گذاشته است.

وی ادامه داد: زن در پرتو حفظ این ارزش می‌تواند عامل نیرومندی در جهت حفظ سنت‌ها و روابط اجتماعی سالم و ارزش‌های انسانی و معنوی قرار گیرد به همین دلیل حجاب به عنوان بارزترین نشانه هویت زن مسلمان به شمار می‌رود و ما به وضوح در کشورهای اسلامی، آثار وجودی آن را می‌بینیم و در کشورهایی که با تجاوز استعمارگران، حجاب از میان رفته و یا کمرنگ شده، آثار زیان‌بار آن به خوبی مشهود و نمایان است.

مدیر حوزه علمیه آل‌البیت (ع) در پایان یادآور شد: از آثار اولیه رعایت حجاب در جوامع، استحکام نهاد خانواده به عنوان کوچکترین و مهمترین نهاد اجتماعی است با رعایت اصل حجاب و پوشش در محیط بیرون از خانواده، حریم زن و شوهر حفظ می‌شود و خانواده دارای ثبات خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار