مسئول سازمان اردوئی راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان اردوی راهیان نور را حلقه اتصال نسل چهارم انقلاب با نسل اول برشمرد و اظهار کرد: از یک اردیبهشت سال گذشته تاکنون 17 هزار و 220 نفر از هرمزگان به اردوی راهیان نور اعزام شده اند.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۴۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان ؛ رسول جهانداری مسئول اردویی و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اردوی راهیان نور را حلقه اتصال نسل چهارم انقلاب با نسل اول برشمرد و اظهار کرد: از یک اردیبهشت سال گذشته تاکنون 17 هزار و 220 نفر از هرمزگان به اردوی راهیان نور اعزام شده اند.

وی با اشاره به این‌که سپاه اعزام کاروان‌های راهیان نور را از یک اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز کرده است، افزود: از این تاریخ تا کنون 3 هزار و 563 دانش آموز ، یک هزار و 705 نفر دانشجو و مابقی آن از مردم عادی و اقشار مختلف به اردوهای راهیان نور اعزام شده‌اند.

جهانداری افزود: اوج استقبال از اردوهای راهیان نور از 25 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروزی است که مسافران نوروزی بیشترین استقبال را تاکنون داشته اند .

وی به تعداد خواهر و برادران اعزام شده اشاره کرد و خاطر نشان کرد: از تعداد 17 هزار و 220 نفر، 8 هزار و 814 خواهر بوده است و 8 هزار و 406 نفر برادران تشکیل داده اند.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه از یک اردیبهشت سال گذشته تاکنون بیش از 17 هزار و 220 نفر از هرمزگان به اردوی راهیان نور اعزام شدند، اظهار کرد: از تعداد 17 هزار و 220 نفر ، 3 هزار و 387 نفر به راهیان نور جنوب و مابقی به مناطق جنگی دریایی اعزام شده اند.

وی بیان کرد: این افراد ازمناطق دریایی بندرعباس ، قشم و مناطق جنگی شمال غرب و جنوب بازدید می کنند و ۸۰ درصد بازدید کنندگان را مهمانان نوروزی تشکیل می دهند.

جهانداری تصریح کرذ: روایت رشادت های رزمندگان توسط راویان، پاسخ گویی به سوالات شرعی، توزیع بروشور و آشنایی با شهدای جزیره هرمز، فروش محصولات فرهنگی و صنایع دستی در اسکله شهید حقانی بندرعباس، بازدید از موزه مردم شناسی خلیج فارس و قلعه پرتغالی ها از جمله برنامه های فرهنگی اجرایی است.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان هدف از برگزاری اردوی راهیان نور را آشنایی نسل چهارم انقلاب با نسل اول انقلاب بیان کرد و افزود: آرامش و امنیت حاکم در کشور، علی رغم ناامنی موجود در کشورهای همسایه، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان و شهدایی است که با حضور در خط مقدم در دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی به فرمان امام لبیک گفته و به وظیفه انقلاب و جهادی خود عمل کردند.

وی ادامه داد: در این سفر تلاش می‌شود با حضور روحانیون و راویان، روش و سیره و سبک زندگی شهدا همچنین روحیه ولایت مداری، گذشت، ایثار و شجاعت به نسل امروز منتقل شود.

وی با اشاره به سخن امام راحل بیان کرد: دانشجویان و نسل جوان امروز، مدیران آینده کشور ما هستند بنابراین با سرمایه گذاری و رفع شبهات و ابهامات آنها، بدون شک شاهد حضور مدیران ولایی، ارزشی و بابصیرت در جامعه خواهیم بود که در پیشبرد اهداف انقلاب نقش موثری خواهند داشت.

مسئول اردویی و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان افزود: برنامه اردوی راهیان نور دریایی هر روز صبح از ساعت ۸ آغاز می گردد که زائران ضمن حضور در جزیره شهید پرور هرمز، با شهدای گرانقدر دفاع مقدس در محل گلزار ملکوتی شهدای گمنام تجدید میثاق می کنند.

جهانداری با بیان اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته کار اعزام کاروان‌های راهیان نور از یک اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز شده و تا یک اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت،گفت: علاقمندان می توانند برای تهیه رایگان بلیط به بارگاه امامزاده سید مظفر، گلزار شهدا و بوستان غدیر بندرعباس مراجعه کنند.

ارسال نظرات