نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان آمریکا:
نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با متهم کردن دولت آمریکا به ارائه آمار دروغ از نرخ بیکاری در این کشور گفت:‌ «من فکر می کنم ما روی یک حباب اقتصادی نشسته ایم. یک حباب مالی.»
کد خبر: ۸۶۵۴۸۴۸
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش بینی کرد که این کشور در مسیر یک «رکود اقتصادی بسیار عظیم» قرار دارد و هشدار داد که ترکیب بیکاری بالا و بازار سهام ارزش گذاری شده بیش از حد واقعی زمینه را برای یک افت اقتصادی دیگر فراهم کرده است.

این تاجر میلیاردر روز شنبه در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: «من فکر می کنم ما روی یک حباب اقتصادی نشسته ایم. یک حباب مالی.

ترامپ افزود، نرخ واقعی بیکاری در آمریکا بسیار بالاتر از رقم 5 درصدی است که توسط دفتر آمار نیروی کار آمریکا منتشر می شود.

«نرخ بیکاری ما 5 درصد نیست.»

وی در ادامه گفت: «اگر شما رقم واقعی را ملاک قرار دهید، نرخ بیکاری ما رقمی احتمالا حدود 12 درصد است.» ترامپ اضافه کرد، نرخ رسمی بیکاری «از نظر آماری جعل شده تا سیاستمداران و به ویژه روسای جمهور را موفق نشان دهد.»

ترامپ ضمن ارائه تصویری تیره و تار تر از اقتصاد آمریکا نسبت به بسیاری از اقتصاددانان متعلق به جریان غالب گفت: «اکنون زمانی بسیار بد» برای سرمایه گذاری در بازار بورس است.

ترامپ در این مصاحبه وعده داد که در صورت رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا با کمک مذاکره مجدد بر سر پیمان های تجاری، بیش از 19 تریلیون دلار بدهی ملی آمریکا را «در یک بازه زمانی 8 ساله» رفع نماید.

ارسال نظرات