خبرهای داغ:
مسئول بسيج دانشجويي استان قزوين:
مسئول بسيج دانشجويي استان قزوين اعلام کرد: مجموع افراد و پرسنل حاضر در اين اردوها 200 نفر مي باشند كه از دانشجويان دانشگاه پيام نور،علوم پزشكي،دانشگاه فرهنگيان، و فني شهيد بابايي در قالب 4 گروه در اين مناطق حضور يافته اند.
کد خبر: ۸۶۵۴۸۷۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷

مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، اظهار کرد: اردوهاي جهادي در  استان قزوين كه مدت 5 سال است به صورت مداوم برگزار مي شود توانسته است به عنوان يك الگوي انقلابي در راستاي مبارزه با فقر  و خدمت به محرومين و مستضعفين كانون توجه  قرار گيرد.

وی با اشاره به هدف برگزاری اردوهای جهادی گفت: هدف از برگزاری اردوهای جهادی خدمت رساني و رفع فقر از جامعه مستضعف است ،اولين دوره آن در بشاگرد كرمان و به ترتيب در طارم سفلي،الموت شرقي،اوج، و در حال حاضر هم در الموت غربي با مركزيت دستجرد و 15 روستاي اقماري آن  مشغول خدمت رساني در حد بضاعت خويش هستيم.

برزگر با اشاره به تعداد افراد شرکت کننده در اردوهای جهادی دانشجویان تصریح کرد: مجموع افراد  و پرسنل حاضر در اين  اردوها 200 نفر مي باشند كه از  دانشجويان دانشگاه پيام نور،علوم پزشكي،دانشگاه فرهنگيان، و فني شهيد بابايي در قالب 4 گروه: بهداشت و درمان،عمراني،فرهنگي و آموزشي،اقتصاد مقاومتي در اين مناطق حضور يافته اند كه با مركزيت روستاي دستگرد سفلي مي باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: فعاليت اين اردوها از سوم فروردين شروع و تا 12 فروردين ادامه دارد و اين اردوها در تعطيلات  تحصيلي  به اين عرصه باز خواهند گشت،

این مسئول با بیان اینکه جهادگر بدون هیچ چشم داشتی مشغول خدمت رسانی هستند،عنوان کرد: جداي از  خدمت به مستضعفين اين يك  كار مباركي است كه  داراي بعد معنوي،سازندگي،فرهنگي است دانشجويان در اين مدت تمام دنياي خويش را رها نموده و براي رضاي خداي متعال  به محرومين خدمت رساني مي كنند و  تمام مشكلات تردد،اسكان، سرما و گرما را تحمل مي كنند كه زير انداز آنان  يك پتو براي استراحت است كه سردي هوا در اين منطقه خود يكي از مشكلات اسكان آنان است.

 وی افزود: سادگي  و مرارت را به جان ميخرند تا بتوانند گوشه اي از زخم يك هم وطن را مرحم نهند اين برادران و خواهران  مديران آينده نظام مقدس جمهوري اسلامي هستند و با ديدن چهره فقر و مستضعفين در جامعه  با مشكلات قشر محروم بيشتر آشنا شده و مي توانند در برنامه ريزي‌ها و اجرا  مديريت هايشان  قشر ضعيف را بهتر درك كنند همان گونه كه امام راحل گفتند انقلااب ما  انقلاب مستضعفين و محرومين است و ما بايد در راستاي خدمت به اين قشر كه امام راحل و رهبر انقلاب مكرر به آن تاكيد دارند  تلاش كنيم.

این مسئول در ادامه اضافه کرد: خدمات شنوايي سنجي،داروخانه، درمان، دندانپزشكي،آزمايشات پزشكي، و تزريقات به صورت رايگان  ارائه مي شود كه  در درمانگاه  روستاي دستجرد انجام مي شود.

برزگر متذکر شد: در زمينه پيشگيري هم آموزشهايي با استفاده از ظرفيت هايي كه در اختيار داشتيم به مردم عزيز  داده شد و هر چند بسيار اندك است ولي ما در حد توان و ابزاري كه در اختيار داشتيم  سعي شد به نحو احسن انجام دهيم.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های جهادی دیگر خاطرنشان کرد: گروه بعدي ما 40 نفر از دانشجويان دانشگاه ازاد و فني شهيد بابايي هستند كه در روستاي قسطين و فشك  4 خانه محرومين را از قبيل آشپزخانه،سرويس بهداشتي،  تكميل كردند كه مصالح از طريق دهياري  و با حمايت مالي سپاه استان و كار بسيج دانشجويي  انجام شد و مدرسه اي هم در حال رنگ آميزي و مرمت مي باشد، در روستا هاي اطراف  دانشجويان دانشگاه پيام نور، فرهنگيان، و دانشگاه امام خميني (ره)در حال آموزش براي زنان،كودكان، از قبيل آشپزي، نقاشي، كار دستي، باز يافت زباله، مليله دوزي، نقاشي، آموزش زبان،خياطي، و كلاس هاي جبراني درسي مي باشند.

مسئول بسیج دانشجویی در پایان اظهار کرد: از همه مردم و مسئولين تقاضا داريم كه براي خدمت به قشر محروم جامعه  پيش قدم شوند و هر كس هرچه در اختيار دارد اعم از توان مالي و علمي و ابزاري  به اين اردوها كمك كنند و در كنار هم بتوانيم دردي از دردمندي را دوا كنيم  و در راستاي انقلاب مستضعفين قدم برداريم.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها