عضو شورای عالی عفاف و حجاب و کشور بر لزوم باز تعریف هویت‌ها و ارزش‌های زنان برای پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و گفت: کاهش کرامت نفس میان زنان سبب افزایش اعتیاد میان این قشر از جامعه شده است.
کد خبر: ۸۶۵۴۹۶۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر  مریم اردبیلی اظهارداشت: اعتیاد یکی از آسیب‌های اجتماعی به شمار رفته و زیربنای تمام آسیب‌های اجتماع از جمله اعتیاد معضلات فرهنگی است و در صورتی که بتوانیم بر مشکلات فرهنگی فائق آییم، مسلما در مبارزه با اعتیاد و کاهش آن در جامعه می‌توانیم موفق شویم.

وی با اشاره به افزایش آمار اعتیاد زنان نسبت به گذشته افزود: متاسفانه سن اعتیاد نیز کاهش یافته و یکی علل این معضل کاهش کرامت نفس میان زنان است. اعتیاد به مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها یکی از معضلات جوامع کنونی است و برخی از زنان و دختران ناآگانه به دلیل کسب لاغری و زیبایی به سمت این مواد روی ‌می‌آورند.

عضو شورای عالی عفاف و حجاب و کشور ادامه داد: توجه افراطی به معیارهای ظاهری و سطحی نشان دهنده کاهش کرامت و عزت نفس میان زنان بوده که افزایش آمار جراحی بینی نیز موید این مسئله است.دختران جوان به دلیل نداشتن آگاهی دست به کارهایی زده که زیبایی بیشتری به دست آورند و این موضوع آنها را در مقابل اعتیاد آسیب پذیر می‌کند.

اردبیلی بر ضرورت افزایش اطلاع و دانش افراد جامعه به ویژه دختران و پسران جوان نسبت به مقوله اعتیاد وعوارض آن تأکید کرد و بیان داشت: هویت‌های زنانه برای پیشگیری از اعتیاد باید باز تعریف و مقوله‌های ارزشمند فرهنگی و اجتماعی برای جوانان تشریح شود. در این صورت می‌توانیم مبارزه‌ای موثر علیه مواد مخدر و اعتیاد داشته باشیم.

این فعال زنان تصریح کرد: استفاده از الگوهای کلیشه‌ای غربی جوانان را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد و پس از بازتعریف هویت زنانه باید الگوسازی محتوایی صورت گیرد تا اصلاح نگرش میان جوانان و نوجوانان را داشته باشیم. استفاده از الگوسازی محتوایی نشانه سعادتمندی زنان است و می‌تواند در کاهش همه آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.

عضو شورای عالی عفاف و حجاب و کشور با اشاره به اینکه اعتیاد به ویژه از نوع صنعتی و روان‌گردان عوارض بسیاری برای فرد مصرف کننده دارد، خاطر نشان ساخت: عوارض متعدد جسمی و روانی و عدم فرزندآوری شرایط پر چالشی را برای معتادان از جمله زنان به وجود خواهد آورد لذا نباید از نقش فرهنگ سازی و آموزش به هیچ عنوان غافل شد.

اردبیلی رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است را بسیار مثبت و ارزنده برشمرد و عنوان کرد: در صورتی که همه مردم و مسئولان برای کاهش اعتیاد و رفع ریشه‌های آن بسیج شوند و یک عزم عمومی در این راستا فراهم شود، مبارزه جدی با مواد مخدر صورت خواهد گرفت و می‌توانیم در آینده شاهد رشد و تعالی هرچه بیشتر جوانان این مرز و بوم باشیم.
ارسال نظرات