خبرهای داغ:
دانشجوي بيوتكنولوژي دانشگاه علوم پزشكي گيلان:
دانشجوي بيوتكنولوژي دانشگاه علوم پزشكي گيلان بیان کرد: نداشتن امكانات و زمان كافي از مشكلات اصلي براي خدمت رساني است.
کد خبر: ۸۶۵۴۹۶۶
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹

 رسول ميرزايي دانشجوي بيو تكنولوژي دانشگاه گيلان  كه با اردوهاي جهادي قزوين به منطقه الموت آمده است در گفتگو با خبر گزاري بسيج در قزوین، به بيان عملكرد آزمايشگاه در اردوهای جهادی پرداخت.

 در چه زمينه هايي آزمايشگاه فعال است؟

 در زمينه ادار،مدفوع،آزمايش خون سي بي سي( گلبول هاي سفيد)، و پرو فايل ليپيد(اف،سي بي سي) مورد آزمايش قرار مي گيرند.

روزانه چند نفر از اين خدمات بهره مند مي شوند؟

روزانه بيش از 20 نفر به طور ميانگين  از خدمات آزمايشگاه پزشكي استفاده مي كنند، و از مشكلات عمده در اين عرصه كمبود امكانات و تجهيزات  است كه برخي آزمايشات را براي تشخيص به  مراكز درماني و آزمايشگاهي درون شهري مي فرستيم و مدت زمان طولاني براي دريافت جواب آن وقت نياز است كه اين امر با توجه به كوتاه بودن مدت حضور ما  نياز مند رسيدگي  مي باشد دليل آن هم اين است كه برخي آزمايشات براي تشخيص نياز به دستگاههاي پيچيده دارد كه ما در اختيار نداريم.

 سطح همكاري نهادها با شما چگونه است؟

مركز بهداشت شهيد بلنديان همكاري شايسته اي در كنار دانشگاه علوم پزشكي داشته است و  از بسيج دانشجويي و آقاي برزگر كه در راه اندازي اين اردوها تلاش زيادي كردند تشكر مي كنيم، مخصوصا  از  افتخار آفرينان ملت سپاه  پاسداران استان تشكر مي كنيم كه به صورت رسانه و مالي و معنوي در كنار ما بودند  و در تهيه امكانات و ابزار كمك شاياني به ما كردند. دهياران منظقه، شوراهاي اسلامي همكاري خوبي داشته اند.

 ارتقا سطح بهداشت  در اين منطقه چگونه است؟

 رضايت بخش است كه تنها چند مورد عفونت ادراري و سنگ كليه بود و مواردي هم متبط به بزرگي پروستات بود ، كار ما بيشتر  تشخيص است و  ارجاع موارد خاص به مراكز درماني است.

 توصيه شما به افرادي كه كمتر در اين مناطق حضور دارند؟

 حضور در اين مناطق محبوبيت مديران را نزد خدا و مردم بالا مي برد ، هركس بيايد و از نزديك ببيند  نمي تواندذ بي تفاوت باشد، مردم را به خاطر خدا ومستضعفين را به شكرانه توانمندي خود از سوي خداي متعال دستگيري كنيم  تا بتوانيم زكات علم خود را جداي از ياد دادن در صحنه عمل بپردازيم و بر تعهد اسلامي خود پايبند باشيم.  

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها