مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان:
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي اين استان در نوروز امسال و در مقايسه با مدت مشابه پارسال 38 درصد افزايش يافت.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۴۰
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حسين خواجه‌بيدختي در جلسه شواري اداري استان سمنان اظهار داشت: 201 هزار و 871 نفر در نوروز سال گذشته از جاذبه هاي استان بازديد كردند كه اين تعداد در نوروز امسال به 278 هزار و 935 نفر رسيد.

وي با بيان اينكه بيشترين ميزان بازديد به شهرستان دامغان با بازديد بيش از 70 هزار نفر اختصاص دارد، گفت: شهرستان‌هاي شاهرود و سمنان در رتبه‌هاي بعدي بازديد گردشگران نوروزي قرار دارند.

دبير ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان با بيان اينكه بيشتر بازديد گردشگران در استان سمنان به جاذبه‌هاي تاريخي- فرهنگي اختصاص دارد، در رابطه با آمار گردشگران خارجي نيز گفت: ميزان بازديد گردشگران خارجي از استان نسبت به پارسال پنج برابر افزايش يافته است به طوري كه سال گذشته 20 نفر و امسال 117 گردشگر خارجي از استان سمنان بازديد كرده اند.

وي با بيان اينكه ايام نوروز، زمان پيك سفرهاي گردشگران خارجي به كشور نيست، افزود: استقبال گردشگران از استان حتي در زمان غير پيك سفر آنها نكته قابل توجهي است.

استان سمنان داراي بيش از يك هزار  اثر تاريخي شناسايي شده است و تا كنون 800 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي اين استان به ثبت ملي رسيده است.

چشمه‌ها، جنگل‌هاي سرسبز، كاروانسراهاي متعدد، قلعه‌هاي تاريخي، آبشارها و دشت‌هاي زيبا از جمله جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي گردشگري استان سمنان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها