خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم:

سیاست‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی افق‌های جدیدی را پیش روی اردوهای جهادی قرار داد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم گفت: گروه‌های جهادی قبلا دستورالعملی برای اجرای برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی نداشتند، اما با مصداق‌های رهبری شناخت عرصه‌ها و ظرفیت روستا‌ها شناسایی و مسیر روشن‌تر شد.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۵۱
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مرتضی هاشمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک دستور از جانب مقام معظم رهبری در شرایط سخت بود، گفت: کشور وقتی در شرایط سخت و تحریم اقتصادی قرار می‌گیرد باید تکیه بر تولیدات داخلی داشته باشد و این تولیدات در ابتدا به خانواده برمیگردد، به این معنا که هر خانواده هر کمکی که می‌کند باید به خودکفایی اقتصاد خانواده کمک کند.

وی با بیان اینکه در اردوهای جهادی اقتصاد مقاومتی به این شکل معنا پیدا می‌کند که هر خانواده‌ای هر کمکی که می‌تواند ابتدا برای اقوام و افراد خانواده خود انجام دهد، افزود: اشتغال زایی برای یک مجموعه روستایی در قالب تولید، پرورش آبزیان و پرورش ماهی و طیورو پرورش قارچ صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور قم تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم وام هایی را به روستاییان اختصاص می‌دهند و افراد مختلفی را پذیرش می‌کنند و در بخش‌های مختلف می‌توانند افراد با گرفتن وام به خودکفایی اقتصادی برسند.

هاشمی با اشاره به رشد بالای آبزیان در بخش قمرود، قنوات و مرکزی قم گفت: پرورش شتر مرغ در قمرود و پرورش اردک در این نواحی توسط بسیج شهری و بسیج دانشجویی انجام می‌گیرد و این مسئولان با شناسایی موارد به صورت غیر مستقیم وام به موارد شناسایی شده می‌دهند.

وی با اشاره به اردهای جهادی در روستاهای استان قم  گفت: در سالهای گذشته اردوهای یک روزه جهادی بصورت متداوم داشتیم. همچنین اردوهای ده روزه عمرانی و فرهنگی در ایام نوروز داشتیم که در بخش فعالیت‌های عمرانی بیشتر مرمت مساجد مد نظر بود و در زمینه فعالیت‌های فرهنگی نیز ابلاغ مبلغان، مسابقات ورزشی فرهنگی، اردوی مشهد و اردوی جهادی روستای نیزار داشتیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه عمده فعالیت جهادی در بخش مرکزی و بخش سلفچگان قم انجام می‌گیرد، گفت: در سال جاری نیز گروه‌های جهادی به خارج استان اعزام می‌شوند.

هاشمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با راهکاری که ارائه کردند راه جدیدی جلوی راه اردوهای جهادی گذاشتند، تصریح کرد: در گذشته گروه‌های جهادی وارد روستا می‌شدند، اما دستورالعملی برای اجرای برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی نداشتند، اما مصداق‌هایی که مقام معظم رهبری قرار دادند با این دستور العمل‌ها شناخت عرصه‌ها و ظرفیت روستا‌ها شناسایی و مسیر روشن‌تر شد.

وی گفت: شناخت عرصه‌ها و روستا‌ها با رویکرد اقتصاد مقاومتی صورت می‌گیرد و روستایی که مشکل آب دارد، پرورش آبزیان را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد و طرحهای دیگری را مد نظر قرار می‌دهد.
ارسال نظرات