خبرهای داغ:
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: 296 هزار و 548 نفر در ايام نوروز امسال در اين استان اقامت كردند.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۷۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، حسين خواجه‌بيدختي در جلسه شواري اداري استان سمنان بيان داشت: در نوروز سال گذشته 227 هزار و 84 نفر در استان اقامت كردند و آمار مقايسه اي بيانگر افزايش ميزان اقامت مسافران در استان است.

وي با بيان اينكه ميزان اقامت مسافران در كشور 10 درصد افزايش يافته است، گفت: با احتساب اقامت 30 هزار نفر از مسافران در زائرسراهاي شاهرود، رشد اقامت مسافران در استان 30 درصد مي‌شود اما به دليل احتساب نشدن ميزان اقامت مسافران در زائرسراها در سال گذشته، در نتيجه رشد 17 درصدي اقامت مسافران در استان منطقي و صحيح است.

دبير ستاد هماهنگي خدمات سفر استان سمنان، ظرفيت اقامت در استان را 50 هزار نفر شب اعلام كرد و افزود: بيشترين ميزان اقامت به شهرستان شاهرود با اقامت 102 هزار نفر اختصاص دارد.

وي گفت: بعد از شهرستان شاهرود بيشترين اقامت به دامغان با اقامت 93 هزار نفر اختصاص دارد و كمترين ميزان اقامت نيز متعلق به شهرستان آرادان يا سه هزار و 585 نفر است.

بيدختي افزود: بررسي آمار بيانگر آن است كه بيشترين ميزان اقامت در استان به ترتيب به مدارس با 35.8 درصد و كمپ هاي موقت با 23.39 درصد اختصاص دارد .

وي ضريب اشغال اقامتگاه‌هاي رسمي استان شامل هتل‌ها، هتل آپاراتمان ها  و مهمانپذيرها را حدود 60 درصد اعلام كرد و گفت: آمار نشانگر آن است كه مسافران استان سمنان اقامت در مراكز ارزان قيمت را ترجيح مي دهند و در اين راستا برنامه استان افزايش اقامتگاههاي ارزان قيمت و بوم گردي است.

حدود 600 كيلومتر از جاده تهران- مشهد از استان سمنان عبور مي‌كند و به اين واسطه سالانه بيش از 20 ميليون مسافر و زائر از اين مسير عبور مي‌كنند، استاندار سمنان براي افزايش ميزان اقامت مسافران در استان، شعار "سمنان از معبر تا مقصد" را براي اين استان برگزيده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها