با فرا رسیدن سال جدید و افزایش نرخ بیمه شخص ثالث، نمایندگی های شرکت‌های خودروساز برای فروش محصولات خود منتظر ابلاغ بخشنامه جدید قیمت شرکت‌ها هستند و حباب قیمتی برخی خودروها هم درحال شکستن است.
کد خبر: ۸۶۵۵۱۱۹
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،  این روزها بازار خودرو وضعیت ثابتی را پشت سر می‌گذارد و رکود موجود در فروش خودرو همچنان بر بازار حاکم است. در عین حال، نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز برای فروش جدید محصولات خود منتظر ابلاغ بخشنامه‌های جدید هستند تا محصولاتشان را با نرخ‌های جدید عرضه کنند، هر چند افزایش قیمت خودروها از محل نرخ جدید بیمه شخص ثالث قطعی نیست و ممکن است شرکت‌های خودروساز با توجه به رکود بازار، تغییری در قیمت محصولات خود ایجاد نکنند. در هر حال وضعیت قیمت جدید خودروها طی روزهای جاری از سوی ستاد فروش شرکت‌های خودروساز مشخص خواهد شد.

از سویی، بررسی وضعیت بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در این بازار وضعیت تقریباً ثابتی را پشت سر گذاشته و در عین حال، برخی خودروها که در شب عید افزایش حبابی قیمت را تجربه کرده‌اند احتمالاً طی روزهای آینده با کاهش قیمت در بازار روبرو خواهند شد. در این مورد می‌توان به قیمت 41 میلیون تومانی تندر 90 پارس خودرو، قیمت 53 میلیون تومانی ساندرو و قیمت 58 میلیون تومانی برلیانس در بازار شب عید اشاره کنیم که احتمالاً طی روزهای آینده کاهش قیمت 500 هزار تا یک میلیون تومانی را تجربه خواهند کرد.

همچنین خودروهایی که قیمت آنها در بازار نزدیک به قیمت کارخانه بوده است، ممکن است با افزایش هزینه بیمه شخص ثالث دستخوش تغییراتی در بازار باشند و افزایش قیمت را تجربه کنند.

بررسی وضعیت بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 نسبت به قبل از عید 100 هزار تومان افزایش یافته و به 37 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 با کاهش 200 هزار تومانی به 37 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.

در مورد پژو 405 اس‌ال‌ایکس نیز باید به ثبات قیمت این خودرو در بازار و عرضه آن به قیمت 30 میلیون و 700 هزار تومان اشاره کنیم. در مقابل، قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز 100 هزار تومان افزایش یافته و به 31.5 میلیون تومان رسیده است.

پژو پارس سال نیز با افزایش قیمت 200 هزار تومانی، این روزها با قیمت 36 میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود. قیمت تندر 90 مدل E2 ایران‌ خودرو نیز از 46 میلیون تومان به 49 میلیون تومان رسیده است. در این شرایط قیمت رانا بدون تغییر طی روزهای گذشته همچنان 32.5 میلیون تومان است.

این روزها سمند ال‌ایکس بنزینی با قیمت 30 میلیون و 500 هزار تومان و سوزوکی گرند ویتارا با قیمت 126 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

در مورد محصولات سایپا نیز باید به ثبات قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت 23 میلیون و 900 هزار تومان در بازار طی روزهای پایانی سال گذشته و روزهای جاری اشاره کنیم. قیمت سایپا 111 مدل SE نیز بدون تغییر در بازار 20 میلیون و 250 هزار تومان است و سایپا 131 مدل SE به قیمت 19 میلیون و 900 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود. قیمت سایپا 132 مدل SE نیز 20 میلیون و 200 هزار تومان است که تغییری نسبت به روزهای پایانی سال گذشته ندارد.

قیمت تیبا 2 نیز در بازار 26 میلیون و 700 هزار تومان است که نسبت به روزهای پایانی سال گذشته تغییری نداشته است. قیمت چانگان مدل CS35 با کاهش 3 میلیون تومانی به 72 میلیون تومان رسیده است.

در بررسی بازار خودروهای خارجی هم باید به ثبات قیمت اکثر خودروها اشاره کنیم، بر این اساس قیمت برخی خودروها تغییراتی را داشته که می‌توان به افزایش یک میلیون تومانی قیمت مزدا 3 و عرضه آن به قیمت 113 میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

قیمت کرولا مدل 2016 همچنین با افزایش 7 میلیون تومانی نسبت به مدل 2015 این خودرو به 137 میلیون تومان رسیده است.

ارسال نظرات