حسن عباسی متقیان گفت: دولت اهتمام خود را بر کاهش آسیب در جایگاه بالادستی دارد این در حالی است که سرمایه‎گذاران خارجی و پیمانکاران به این سمت فعالیت بیشتری نشان می‎دهند که در خلاف جریان اقتصاد مقاومتی محسوب می‎شود.
کد خبر: ۸۶۵۵۱۷۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

حسن عباسی متقیان کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت نتوانسته راهبردها و سیاست های کلان در بحث نفت و گاز را در جهت اقتصاد مقاومتی به پیش برد این در حالی است که حوزه نفت و گاز آسیب پذیرترین حوزه در بخش اقتصادی کشور محسوب می‎گردد و نیاز به دقت، تمرکز و بررسی موشکافانه جدی دارد تا در مسیر اقتصاد مقاومتی هدایت شود.

وی با بیان اینکه حوزه نفت در اجرای اقتصاد مقاومتی مهم است افزود: حوزه نفتی باید به گونه‎ای مدون شود که حداقل آسیب پذیری  را داشته باشد در صورتی که با عدم توجه لازم مواجه گردیده؛ دولت مبنای راهبردی بالادستی در این حوزه را مهم می‎داند.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد: دولت اهتمام خود را بر کاهش آسیب در جایگاه بالادستی دارد این در حالی است که سرمایه‎گذاران خارجی و پیمانکاران  به این سمت فعالیت بیشتری نشان می‎دهند که در خلاف جریان اقتصاد مقاومتی محسوب می‎شود و بردار محور اقتصادی را در حوزه نفتی باید تغییر داد و به سمت پایین دستی کشانید.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح نمود: وزارت نفت نیز در راستای برنامه دولت توجهی به صنایع پایین دستی نداشته که از جمله معضلات مهم در وابستگی صنعت اقتصادی به نفت و خام فروشی می‎شود.

ارسال نظرات