رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین در گفتگو با "بسیج" خبر داد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین از ثبت وقف نیم میلیارد ریالی به عنوان اولین وقف شهرستان به نیابت سردار شهید شمس آبادی از شهدای مدافع حرم در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۵۲۰۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
حجت الاسلام ابراهیم سردار آبادی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، بیان داشت: ورثه مرحوم بانو ملک نساء نقابی سه ساعت آب و شش هزار متر مربع زمین کشاورزی را به نیابت از مادر بزرگوارشان و سردار شهید شمس آبادی وقف کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: این قطعه زمین که ارزش آن500 میلیون ریال برآورد شده جهت هزینه کردن در امور خیریه و همچنین امور قرآنی شهرستان جوین صورت گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جوین گفت: این خانواده نیکوکارکه جان و مال خود را خالصانه در راه رضای حضرت حق گذاشته اند پیش از این وقفی جهت تاسیس دارالقرآن ثبت کردند که هم اکنون تعداد زیادی قرآن آموز در این مکان به یادگیری قرآن در رشته های حفظ، قرائت و ترتیل مشغول می باشند.

حجت الاسلام سردار آبادی افزود: در سال گذشته دو وقف جدید با نیت های صرف در امور خیریه و تعزیه داری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) توسط خیرین شهرستان صورت گرفته است.

وی در خصوص ثبت وقف های جدید در حوزه های مورد نیاز شهرستان بیان داشت: ثبت وقف های جدید در زمینه های قرآنی، امور فرهنگی مساجد، هزینه های ازدواج جوانان و تامین جهیزیه، بهداشت و درمان  نیز از جمله ضروریاتی است که در خصوص رفع نیاز های شهرستان احساس می شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان جوین در پایان تصریح کرد: احداث اماکن ورزشی جهت استفاده بهینه جوانان و نوجوانان از اوقات فراغت نیز از جمله زمینه هایی است که باید مورد توجه مسئولین قرار گرفته و در این زمینه ها نیز تبلیغ و ترویج جهت ایجاد وقف های جدید صورت پذیرد.

گفتنی است مرحوم بانو ملک نساء نقابی مادر همسر سردار شهید حسنعلی شمس آبادی اولین شهید مدافع حرم شهرستان جوین است که در اسفند ماه 94 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها