رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود گفت: استقرار مبلغ در مناطق روستایی موجب اشاعه فرهنگ دینی در این مناطق می شود که این مهم، در دستور کار اداره تبلیغات السامی شاهرود قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۵۵۳۱۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید عبدالهیان در دیدار با امام جمعه بیارجمند از توابع شهرستان شاهرود در محل دفتر وی، ضمن تاکید بر لزوم استقرار روحانی در مناطق محروم روستایی، بیان داشت: سازمان تبلیغات اسلامی برای پوشش تبلیغی کامل مناطق محروم خصوصا در بخش بیارجمند تاکید دارد.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی همواره نگاه ویژه ای به استقرار روحانی در مناطق روستایی و اشاعه فرهنگ دینی، احکام اسلامی، فرایض دینی و برگزاری آئین و مراسم ویژه مذهبی و ملی داشته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه موقت شاهرود با یادآوری اینکه بیارجمند دیار عالمان دینی بزرگی است، گفت: بسیاری از چهره های سرشناس حوزه های علمیه مشهد، قم، شاهرود و سمنان زاده این شهر و بخش هستند که این عالم پرور بودن بخش بیارجمند، توجه ویژه مسئولان چه در بخش های عمرانی و چه از لحاظ فرهنگی را می طلبد.

عبدالهیان ضمن تاکید بر اینکه رضایت خداوند و مردم هدف غایی اداره تبلیغات اسلامی در اجرای برنامه ها و اعزام مبلغان به بخش بیارجمند است، بیان داشت: وجود روحانی در روستاهای بیارجمند یکی از مطالبات عامه مردم این بخش و روستاهای مجاور آن است که این مهم نشان می دهد مردم متدین و خداجوی بخش بیارجمند، در کنار مطالبات عمرانی، به دنبال رفع نیازهای معنوی و فرهنگی نیز هستند که این مهم جای قدردانی دارد.

امام جمعه بیارجمند نیز در این دیدار و طی سخنانی کوتاه، گفت: این بخش با کمبود روحانی در بسیاری از نقاط روبرو است که رفع این مشکل و مطالبه عمومی می بایست مورد عنایت مسئولان فرهنگی ذی صلاح به ویژه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهرود قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدرضا احمدی همچنین ساخت مجموعه مصلای بزرگ بیارجمند را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان استانی و شهرستانی هستیم چرا که ساخت این مجموعه مذهبی مطالبه بحق مردم خداجو و نمازگزار شهر بیارجمند است.

شهرستان شاهرود 25 روحانی مستقر و طرح هجرت  دارد که از این تعداد پنج نفر در بخش بیارجمند مشغول به امر تبلیغ دین و امور فرهنگی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها