رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید ستادی منسجم و دارای اختیارات کافی زیر نظرمستقیم وزارت بهداشت شکل گیرد و همه دستگاه‌ها، معاونت‌ها و دانشگاه‌ها ملزم به همکاری با آن باشند.
کد خبر: ۸۶۵۵۳۵۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد رئیس زاده، درباره تحقق شعار«اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل» که توسط مقام معظم رهبری برای سال 95 مطرح شده است، گفت:  به منظور تحقق این شعار اصل اساسی این است که دولت عزم خود را به این منظور جزم کند؛ یعنی یک اراده ملی در سطح وزارتخانه‌ها برای اقدام در این زمینه وجود داشته باشد، که متاسفانه در این زمینه دچار نقص هستیم.
 
ستاد اقتصاد مقاومتی نافذ در کشور وجود ندارد
وی در ادامه افزود: ممکن است مسئولان در مقام حرف تحقق اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند اما اینکه ستاد قوی، منسجم و نافذ که دارای اختیارات کافی باشد و با قدرت به انجام این کار بپردازد در حال حاضر در کشور وجود ندارد.

باید از شعار و وعده به اقدامات عملیاتی برسیم
وی ادامه داد: اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت کشور کار راحتی نیست اما هنوز در این باره حرکت جدی نیز آغاز نشده است و اینکه مقام معظم رهبری کلمه اقدام و عمل را مطرح کردند به این دلیل است تا از حرف، شعار، وعده و آرزوهای قلبی به سطح عمل برسیم.

رئیس زاده، با بیان اینکه باید ستاد منسجم، معتقد و دارای اختیارات کافی در وزارت بهداشت زیر نظرمستقیم این وزارت شکل بگیرد و همه دستگاه‌ها، معاونت‌ها و دانشگاه‌ها ملزم به همکاری با آن باشند، گفت: حتی دراین باره شاید لازم باشد تا یک حکم نافذ توسط ریاست جمهوری به این ستاد داده شود تا ارگان‌های دیگر مانند تامین اجتماعی، بهزیستی، هلال احمر و بهزیستی ملزم به پیگیری کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما از دستگاه‌های اجرایی مطالبات جدی داریم که در حوزه اقدام و عمل وارد شوند به این دلیل که شعار و جلسات بی حاصل جواب سخنان مقام معظم رهبری نیست و بسیج جامعه پزشکی حتماً این موضوع را پیگیری می‌کند.
ارسال نظرات