رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران :

۳۰درصد کوره های تهران فعال است/کارگران کوره پزخانه وارد مشاغل کاذب شدند

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران با بیان اینکه از بین ۵۰۰ کوره در تهران تنها ۳۰ درصد فعال هستند گفت:کارگران کوره پزخانه ها پس از بیکاری مجبور به فعالیت در مشاغل کاذب هستند.ساختمان کوره‌ها استاندارد نیست .
کد خبر: ۸۶۵۵۳۹۹
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا عباسی درباره وضعیت کارگران کوره پزخانه ها گفت: بحث ساختمان سازی رکود است. در کل کشور این موضوع باید مد نظر قرار گیرد. حدود 7هزار و 200 واحد در کل کشور کوره پزخانه داریم.در تهران حدود 500 واحد از این کوره پزخانه‌ها وجود دارد.

 وی ادامه داد:از میان حدود 500 کوره پزخانه در تهران حدود 30 درصد فعال هستند، که می‌توانیم بگوییم به صورت کامل فعالیت نمی‌کنند بلکه  به صورت نیمه تعطیل فعالیت می‌کنند. 25 درصد کارگران کوره پزخانه دائمی هستند و ما بقی کارگران فصلی هستند. از استان‌های کردستان و آذربایجان برای فعالیت می‌آیند.

 رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران با بیان اینکه کارگران کوره پزخانه ها پس از بیکاری مجبور به فعالیت در مشاغل کاذب هستند اظهار داشت: ساختمان کوره‌ها استاندارد نیست و هر لحظه احتمال ریزش آن‌ها وجود دارد. کسی از کلاه ‌ایمنی و سایر تجهیزات کارگاهی استفاده نمی‌کند، اگر اتفاقی در آنجا بیفتد، امکان خدمات رسانی به کارگر مصدوم دشوار است.

 وی ادامه داد:با توجه به ‌اینکه سال‌ها از عمر کوره پزخانه‌ها می‌گذرد و بسیاری از آن‌ها فرسوده شده‌اند، باید برای تعمیرات و تأسیسات برقی اقدام کرد تا از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود، در گذشته شاهد مواردی بوده‌ایم که به دلیل قصور در ‌این خصوص، کارگرانی در آتش کوره سوخته‌ و یا دچار برق گرفتگی شده‌اند.معمولاً بیشتر واحدها از یک نفر کوره ‌سوز برای پخت آجر استفاده می‌کنند، در حالی که ‌این موضوع غیر قانونی است، چرا که یک نفر نمی‌تواند 24 ساعت و هفت روز هفته بیدار باشد،

عباسی با گلایه از فعالیت اتباع بیگانه در کوره پزخانه ها گفت: پیشنهاد می‌شود به کارگیری اتباع بیگانه در کوره پزخانه‌ها تنها در صورت نبودن کارگر ایرانی و با درخواست کارفرما فقط برای کار در همان واحد صادر شود و در صورت موجود بودن کارگر ایرانی جایگزین اتباع بیگانه شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران درباره بهداشت کارگاه ها افزود:نظر به اینکه کارگران به اتفاق خانواده‌های خود در محل کارگاه‌ها اسکان داده می‌شوند کارفرمایان برابر قانون کار ملزم هستند امکانات رفاهی از جمله حمام، سرویس‌های بهداشتی جداگانه برای خانم‌ها و آقایان، آشپزخانه(به نسبت تعداد کارگران) و آب آشامیدنی سالم در اختیار آنها قرار دهند.

ارسال نظرات