فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر خبر داد:

راه اندازی 300کندوی زنبور عسل در آینده ای نزدیک در ایرانشهر

فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر از راه اندازی 350 کندوی پرورش زنبور عسل در ایان نوروز 95خبر دادوگفت تعداد 300 کنذوی پرورش زنبور عسل در آینده ای نزدیک در شهرستان ایرانشهر راه اندازی می شود
کد خبر: ۸۶۵۵۴۱۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج  اقتصاد مقاومتي كه بر پايه توليد ملي و باور به توان فردي وهمچنين به استفاده از ظرفيت‌ها و مزيت‌هاي بومي و محلي تأكيد دارد نشان مي‌دهد كه در هر منطقه با توجه به ضرورت‌ها و استعدادهاي آن مكان مي‌شود فعاليت‌هاي اقتصادي اشتغال‌زا و كارآفرين راه‌اندازي كرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي بحث اقتصاد مقاومتي را كه كاهش وابستگي‌ها و تأكيد روي توليد داخل و تلاش براي خوداتكايي را در سال 89 مطرح كردند و بعدازآن در مناسبت‌هاي مختلف اين موضوع را بيشتر مدنظر قرار دادند و براي تحقق آن سياست‌هاي كلي اقتصاد مقاومتي را ابلاغ كردند و تأكيد زيادي نيز بر تحقق اين موضوع دارند.
در شهرستان ايرانشهر نيز با توجه به استعدادهاي فراوان كشاورزي و پوشش گياهي متنوع و گسترده در روستاهايي همچون دامن و ابتر؛ زمينه مناسب براي فعاليت‌هايي حول محور اقتصاد مقاومتي مهيا شده است .


در همين خصوص فرمانده سپاه ايرانشهر با اشاره به پتانسيل هاي قابل توجه اين شهرستان در حوزه پرورش زنبور عسل به خبرنگار ما گفت: پرورش زنبور عسل يكي از ظرفيت هاي بالقوه اين شهرستان است كه به طور قطع با تلاش و استمرار جوانان؛ اين بخش به يكي از ظرفيت هاي باالفعل بدل خواهد شد.
سرهنگ محمد علي ميري افزود: در همين راستا تعداد 350 كندوي زنبور عسل و سه كارشناس جهت آموزش و فرهنگ سازي در ايرانشهر مستقر گرديده كه بلافاصله بعد از طي شدن كلاس هاي آموزشي؛ اين طرح عملياتي خواهد شد.
وي همچنين ضمن استفاده اقتصادي از زنبور عسل تصريح كرد: پيش بيني مي شود با شروع و استمرار اين طرح ؛ تعداد كندوها ي عسل در سال 96 به 10 هزار كندو برسد

ارسال نظرات