رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت فقط شعار می‎دهد/معطلی بیش از 300 دستگاه خودجوش فرهنگی

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی جزء پنجاه از جدول 17 را حذف می کنند معنا و مفهومش این است که بیش از سیصد دستگاه فرهنگی خودجوش مردمی معطل می مانند ما مرتب از مسئولان فرهنگی کشور به ویژه وزارت ارشاد فقط شعار می شنویم.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۳۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: ما مرتب از مسئولان فرهنگی کشور به ویژه وزارت ارشاد فقط شعار می شنویم.

وی افزود: اگر قرار است کار فرهنگی در این کشور صورت گیرد نیاز به یک عزم ملی است که دولت و مجلس و قوه قضاییه و دیگران پای مسائل و ارزش های دینی بایستند.

سالک تصریح کرد: در حال حاضر گسست در این مسائل دیده می شود نکته بعدی که از آن غفلت می شود بحث فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: بحث آسیب های فرهنگی و اجتماعی و راه های مقابله با آن یک بحث جدی است که مسئولان باید بدانند که به هزینه سنگینی نیازمند است باید برای این کار پول خرج کرد وقتی جزء پنجاه از جدول 17 را حذف می کنند معنا و مفهومش این است که بیش از سیصد دستگاه فرهنگی خودجوش مردمی معطل می مانند.

سالک بیان داشت: بودجه فرهنگی نسبت به کل بودجه عمومی سه و نیم درصد است ونسبت به کل بودجه یک و دو دهم درصد است این یعنی هیچ، در حالی که ما در مقابل هجوم فضای مجازی و ماهواره ها هستیم و برای مقابله با این مسائل باید اقدام جدی صورت گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار