در مراسم گرامیداشت هفته مقام زن در آمل بیان شد
اکنون زنان جامعه ما در بسیاری از عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری نه تنها ملی بلکه بین‌المللی با کسب مدال‌های مختلف نام و نشانی دارند.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۸۲
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

خبرگزاری بسیج مازندران، بمناسبت گرامیداشت هفته مقام زن، 30 بانوی نمونه آملی در مراسمی تجلیل شدند.

مراسم تجلیل از بانوان نمونه آمل در سالن کوثر شهر آمل با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آمل در این مراسم گفت: امروزه زن ایرانی بها داده شده و در همه عرصه‌های ملی و بین‌المللی آنها را با تلاش روزافزون مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آمل با تاکید براینکه زمانی که تمام ملت از زن‌ها نفرت نشان می‌دادند آخرین پیامبر خدا منتظر تولد دختری از جنس نور بود، یادآور شد: با تولد ایشان جان بسیاری از دختران قبیله‌های مختلف دوران جهالیت نجات داده شد.

رحمانی با بیان اینکه این بی‌بی دو عالم با صبر و استقامت علاوه بر همسر وفادار مادری نمونه برای تربیت فرزندان در جهان اسلام است، اظهار کرد: ایشان اسوه‌ای از کمالات و درخشندگی بوده که امروز با گذشت یک‌هزار و 400 سال بهترین الگو برای زنان جهان به ویژه بانوان ایرانی است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی آمل نیز در این مراسم آمل را به عنوان پایتخت اسلامی علویان شهر مقدس بیان و عنوان کرد: این شهرستان از دیر زمان مهد علما و فرهیختگان علم و مذهب بوده که امروزه کتاب‌های آنها مورد توجه بسیاری از دانش‌پژوهان و علمای دینی است.

حجت‌الاسلام سیدمعصوم حسینی با اشاره به خصوصیات حضرت فاطمه‌الزهرا(س) زندگی ایشان را در دو زاویه مطرح کرد و افزود: تولد این بانوی دو عالم قبل و بعد از آن مشاهده می‌شود که قبل از تولد آن را خداوند متعال به پیامبر خدا داده شد.

وی ادامه داد: امروزه بانوان ایرانی الگو گرفته از این بانوی اسلامی می‌گیرند و در عرصه زندگی خود بکار می‌گیرند.

مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری ویژه آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه امروزه زنان جامعه ما در تمامی عرصه‌ها موفق عمل می‌کنند، تصریح کرد: اکنون در بسیاری از عرصه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری نه تنها ملی بلکه بین‌المللی با کسب مدال‌های مختلف نام و نشانی دارند.

زینب سلطانی با تاکید براینکه زن ایرانی به عنوان مدیر خانه می‌تواند در عرصه تربیت فرزندان و کنترل مدیریت خانه ورود یابد، اظهار کرد: بانوان نظام ما تاثیرگذار بر آبیاری ریشه انقلابی بودند تا این انقلاب در عرصه‌های مختلف رشد یابد.

وی با اعلام اینکه همزمان با گرامی‌داشت هفته زن ستاد 60 برنامه با محوریت این هفته برگزار کرد، گفت: از این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و امور بانوان 16 برنامه شاخص اجرایی شد.

سلطانی خاطرنشان کرد: در اجرای تجلیل از بانوان نمونه این شهرستان 30 بانو در عرصه‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها