اولین مخترع خودرو‌های هیبریدی ایران در گفتگو با «بسیج»:

2 خودروساز بزرگ مانع تولید خودروی هیبریدی هستند/عکس گرفتن رئیس جمهور با خودرو چینی افتخار ندارد

بنده سیاسی نیستم و شخصیتم علمی است؛ در دولت های قبل که ما نامه می نوشتیم متداول بود که یک پاسخی دریافت می کردیم حالا ممکن بود که جواب منفی باشد یا مثبت اما دولت تدبیر و امید یک تدبیر خاصی بکار می برد و خیلی برای من جالب و البته باعث تعجب است که هیچگونه پاسخی به ما نمی دهند.
کد خبر: ۸۶۵۵۴۸۹
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
مهندس جمشید آرین مبتکر و مخترع ایرانی که اولین  خودرو با موتور الکتریکی را ساخت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: بنده از 15 سال پیش تا کنون هر ساله با مکاتبات و مستندات، دولت ها را به خاطر آلودگی هوا ترغیب می کردم که طرح و اختراع ملی بنده را حمایت کنند اما هیچ گونه پاسخی دریافت نکردم.

وی افزود: در دولت دهم از طرح بنده استقبال شد اما به صورت محدود؛ بعدها متوجه شدیم که دو شرکت بزرگ خودروساز لابی می کردند و با لابی های قوی در جاهای مختلف، اجازه ندادند که این طرح ملی که پروانه بهره برداری از وزارت صنایع گرفته بود به خط تولید برسد.

آرین تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید بنده 6 نامه نوشتم و این نامه ها را حضوری به رئیس محترم جمهور تحویل داده ام و یا مستقیم به وزارت صنعت و سازمان محیط زیست تحویل داده ام و کپی همه این نامه ها موجود است.

این مبتکر ایرانی خاطرنشان کرد: بنده سیاسی نیستم و شخصیتم علمی است؛ در دولت های قبل که ما نامه می نوشتیم متداول بود که یک پاسخی دریافت می کردیم حالا ممکن بود که جواب منفی باشد یا مثبت اما دولت تدبیر و امید یک تدبیر خاصی بکار می برد و خیلی برای من جالب و البته باعث تعجب است که هیچگونه پاسخی به ما نمی دهند.

آرین تصریح کرد: ما در ایران به هیچ وجه زیرساخت های تولید خودرو را در ایران نداریم و در همین نمایشگاهی که در یک ماه پیش برگزار شد جناب وزیر صنایع و آقای رئیس جمهور در خودرو ساینا نشستند و عکس گرفتند و همه می دانند که ساینا پلتفرم یک شرکت دست دوم چینی است و این چه افتخاری برای دولت ما دارد که با این خودرو عکس بگیرند و پلتفرمی را که خود ما ساخته ایم 15 سال خاک بخورد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۱۳:۵۲ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۵
تا نجات صنعت خودروسازی پژو در صدر اولویت های دولت است انتظار دارید به طرح های شما توجه شه ؟
ناشناس
۱۷:۴۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۵
تا زمانی که حق گمرک اینقدر بالاست، هیچ رقابتی برای عرضه خودرو باکیفیت نخواهد بود.
آخرین اخبار