مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد، همایش و جشن بزرگ بانوان فاطمی یزد را یکی از برنامه‌های ویژه این هفته دانست که در این برنامه از بانوان برگزیده استان یزد با حضور مشاور وزیر کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۵۵۴۹
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: فخرالسادات خامسی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) در ارتباط با اهداف برنامه‌های هفته زن، اظهار داشت: معرفی جایگاه زنان در جامعه و فرهنگ اسلام، گسترش فرهنگ و سیره فاطمی در جامعه و اصلاح نگرشهایی که مغایر با فرهنگ اسلامی فاطمی است از جمله اهداف این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: تبیین عفاف و حجاب اسلامی در بحث نظری و الگوسازی به عنوان دستاوردی از انقلاب اسلامی از جمله رویکردهای برنانه‌های این هفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به جایگاه حضرت زهرا(س)، گفت: مقام معظم رهبری در ارتباط با حضرت زهرا(س) می‌فرمایند که ایشان شخصیتی جامع در تمام زمینه‌ها هستند و هر شخصی در هر زمینه‌ای می‌تواند از این بانوی بزرگوار الگوگیری نمایند.

خامسی تصریح کرد: اینکه ما معرفی حضرت زهرا(س) را به یک جنبه خاص محدود کنیم و ایشان را تنها در یک زمینه بخواهیم الگوی بانوان قرار دهیم نادرست است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند که حضرت زهرا(س) برای تمام بشریت الگو هستند و این موضوع نشان دهنده این است که باید همه افراد جامعه این بانوی بزرگوار را الگوی خود قرار دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در ارتباط با برنامه‌های هفته زن در یزد، گفت: 4513 برنامه پیشنهادی در این هفته به دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد ارائه شده است.

خامسی در ارتباط با جزئیات برنامه‌های این هفته گفت: 72 کارگاه آموزشی، 245 جشن، 13 جشنواره، 52 همایش، 473 تقدیر و تجلیل، 52 نشست، 29 مصاحبه، 611 اطلاع‌رسانی در زمینه هفته زن، 1043 تبلیغات این هفته، 1042 دیدار و سرکشی، 118 بازدید، 113 نمایشگاه، ارائه 95 مورد خدملات رفاهی، ارائه 85 مورد خدمات تفریحی، 118 مسابقه، 21 افتتاحیه و 294 مورد برنامه‌های متفرقه در این هفته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح نمایشگاه توانمندیهای زنان و نمایشگاه کتاب و جشنواره فرهنگی ورزشی بانوان در استان یزد از جمله برنامه‌های امروز برای هفته زن بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: سمینار گفتمان سبک زندگی فاطمی و سمینار تغذیه زنان و سلامت در این هفته از طرف دانشگاه آزاد در یزد برگزار می‌شود.

خامسی نشست با زنان فرهیخته و برگزیده و نمایندگان زن سازمانهای مردم نهاد، مدیران زن استان، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد با حضور مشاور وزیر کشور در روز سه شنبه این هفته را از دیگر برنامه های تدوین شده دانست.

وی همایش و جشن بزرگ بانوان فاطمی یزد را یکی از برنامه‌های ویژه این هفته دانست که در این برنامه از بانوان برگزیده استان یزد با حضور مشاور وزیر کشور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات