عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه آمریکا به دنبال این است از طریق تحریم های همه جانبه انقلاب اسلامی را به شکست بکشاند افزود: در طول حدود 20 سال گذشته رهبر انقلاب به بحث اقتصاد اشاره کردند ولی متاسفانه دولت های گذشته اقدام اساسی را برای بازسازی و نوسازی اقتصاد کشور انجام ندادند و درآمدهای نفتی را در مسیر واردات کالاها مصرف کردند.
کد خبر: ۸۶۵۵۶۱۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
عطاءالله حکیمی  نماینده مردم رودبار و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج؛ با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل اظهار داشت: 38 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی  می گذرد استکبار جهانی همه مسیرها را  دنبال و سعی کرده با حربه های مختلف نظام جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورد که با وحدت ملی و رهبری هوشمندانه و کم نظیر رهبر معظم انقلاب،  نظام توانسته مسیر خود را به درستی طی کند و جایگاه مناسبی  در بین کشورهای دنیا به خصوص کشورهای اسلامی پیدا کند که بسیاری از کشورهای دنیا به خصوص کشورهای اسلامی؛ ایران را به عنوان الگوی خود انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه  آمریکا به دنبال این است از طریق تحریم های همه جانبه انقلاب اسلامی  را به شکست بکشاند افزود:  در طول حدود 20 سال گذشته رهبر انقلاب به بحث اقتصاد اشاره کردند ولی متاسفانه دولت های گذشته اقدام اساسی را برای بازسازی و نوسازی اقتصاد کشور انجام ندادند و درآمدهای نفتی را در مسیر واردات کالاها مصرف کردند.

نماینده مردم رودبار همچنین در ادامه گفت: در طول 30 سال گذشته توجهی به بخش تولید نشده و حدود 70 درصد متاسفانه به رکود کامل رسیده و 20 درصدی که فعال هستند اگر به صورت جدی و اساسی توجه نشود قطعا متوقف می شوند؛ لذا استراتژی اقتصاد باید تغییر کند.

حکیمی  اظهار داشت:  اقتصاد ایران از قبل از انقلاب اسلامی  توسط انگلیسی ها طراحی شده تا گروهی خاصی که تعدادشان اندک است سرمایه شان به صورت تصاعدی افزایش پیدا کند و بقیه مردم هیچ. فقیر فقیرتر و غنی غنی تر می شود و عدالت اقتصادی هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد:  ساختار اقتصاد باید کاملا اسلامی باشد و از اساس بنیان این استراتژی توسط نخبگان و اندیشمندان از نو تعریف شود و یک اجماع ملی توسط همه قوا بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری بعد از تعریف استراتژی بر مبنای توانمندی بالقوه از نظر مواد اولیه و طبیعی که  خدای متعال نعمت را در اختیار ما قرار داده شکل بگیرد.

حکیمی گفت: با استفاده از نخبگان؛ اندیشمندان و متخصصان و همه کسانی که سرمایه کافی دارند در بحث اقتصاد بسیج شوند و در ساختن اقتصاد شکوفا و توانمند با توجه و اتکا بر توان داخلی اقتصاد کاملا پیشرفت داشته باشیم  و بر مبنای اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان که الگویی برای کشورهای دنیا باشد در این پیچ تاریخی  بر دشمنانمان فائق آییم .

 

ارسال نظرات