با افشای "اسناد پاناما"

اقدام برای جلوگیری از فرار مالیاتی شخصیت‌های مهم کشورها آغاز شد

مقامات سازمان‌های مالیاتی برخی از کشورهای جهان اقدام علیه شخصیت‌هایی که نام آنها در اسناد پاناما آمده است را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۶۵۵۶۲۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، سازمان‌های مالیاتی برخی کشورهای جهان از جمله استرالیا و نیوزیلند تحقیقات و اقدامات خود علیه شخصیت‌های تابع این کشورها که نام آنها در اسناد پاناما ذکر شده است را آغاز کردند.

اسناد پاناما که به تازگی منتشر شده است شامل 11.5 میلیون سند به حجم 2.8 ترابایت است که اسناد فعالیت‌های پولشویی و فرار از مالیات بسیاری از شخصیت‌های ثروتمند و یا سیاسی جهان را رو کرده است.

این اسناد توسط یک روزنامه آلمانی منتشر شده است و با مشارکت حدود 400 خبرنگار در سراسر جهان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

این اسناد شامل فعالیت‌های افراد از سال 1977 تا پایان سال 2015 است و نشان می‌دهد که بسیاری از شخصیت‌های ثروتمند و یا رهبران سیاسی جهان از شرکت‌های پوششی برای پولشویی، فرار از مالیات و یا فعالیت‌های مالی غیرقانونی استفاده می‌کردند.

بنا به اعلام روزنامه گاردین انگلیس، این اسناد نشان دهنده یک شبکه مخفی معاملات در میان برخی سیاستمداران جهان است.

سازمان مالیات استرالیا امروز اعلام کرد در حال بررسی 800 مشتری ثروتمند استرالیایی شرکت ماساک فونسکا است.

این سازمان اعلام کرده که تاکنون توانسته است 800 شخصیت استرالیایی در ارتباط با شرکت ماساک فونسکا را شناسایی کند که 120 نفر از این افراد از خدمات یک شرکت ارائه خدمات بین‌المللی در هنگ کنگ استفاده کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار