قیمت جهانی طلا امروز نیز به روند نزولی خود ادامه داد و هر اونس طلا با کاهش ۰.۴ درصدی به ۱۲۱۶ دلار و ۹۱ سنت رسید.
کد خبر: ۸۶۵۵۶۴۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از رویترز، پس از انتشار آماری قوی تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا که نشان دهنده تقویت اقتصاد این کشور و افزایش احتمال افزایش نرخ بهره در آینده ای نزدیک بود، قیمت طلا امروز روند کاهشی خود را تداوم بخشید.

افت قیمت های اخیر فلز زرد آن را به رقم کلیدی 1200 دلار نزدیک کرده است. در صورت پایین آمدن قیمت طلا از 1200 دلار احتمالا فروش های فنی به راه خواهد افتاد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 0.8 درصدی در روز جمعه، امروز نیز با 0.4 درصد کاهش به 1216 دلار و 91 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، قیمت طلا ممکن است به زودی به زیر 1200 دلار برسد و ارقام 1170 تا 1175 دلار را تجربه کند.

قیمت طلا در سه ماهه منتهی به ماه مارس با 16 درصد افزایش بیشترین رشد قیمت سه ماهه در طی نزدیک به 30 سال گذشته را تجربه کرد که ناشی ازنگرانی ها از اقتصاد جهانی و کاهش احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا بود.  بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر برای اولین بار در حدود یک دهه گذشته نرخ بهره را افزایش داد.

فلز زرد شدیدا به تغییرات نرخ بهره در آمریکا حساس است. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد و در عین حال موجب رشد ارزش دلار می شود.

آمارها در روز جمعه نشان داد که اقتصاد آمریکا در بخش غیرکشاورزی ماه گذشته 215 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده، که بالاتر از پیش بینی های قبلی بوده است.

حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه با 0.15 درصد کاهش به 818.09 تن رسید اما همچنان در نزدیکی بالاترین رقم بیش از 2 سال اخیر باقی ماند.

ارسال نظرات