محمدرضا قوسیان مقدم گفت: از یک پرتقال تا یک خودروی بنز وارداتی کمک به اشتغال نیروهای انسانی کشورهای خارجی است که بر معضل بیکاری نیروهای داخلی بالاخص جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی می‎افزاید و این عملکرد خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی دولت را نشان می‎دهد.
کد خبر: ۸۶۵۵۷۷۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

محمد رضا قوسیان مقدم کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت بیش از حد اعتماد به فعالان اقتصادی خارجی داشته که فعالیت برای تولیدکنندگان داخلی را سد نموده است، این رویکرد برتر انگاری خارجی به داخلی سبب صدمات بسیاری در حوزه اشتغال و مصرف گرایی داشته است.

وی با بیان اینکه دولت کیفیت کالای داخلی را بهانه ساخته است افزود: دولت با نظارت و حمایت می توانست واحدهای تولیدی و صنفی با کیفیت پایین را شناسایی و نسبت به صدور پروانه بهره‎برداری و تاسیس ممانعت داشته باشد و نباید با بهانه تراشی بازار داخلی را جولانگاه اجناس لوکس خارجی نسازد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: از یک پرتقال تا یک خودروی بنز وارداتی کمک به اشتغال نیروهای انسانی کشورهای خارجی است که بر معضل بیکاری نیروهای داخلی بلاخص جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی می‎افزاید و این عملکرد خلاف مسیر اقتصاد مقاومتی دولت را نشان می‎دهد.

ارسال نظرات