خبرهای داغ:
طی اقدامات مشترک آمریکایی-سعودی علیه ایران صورت گرفت
روزنامه الریاض عربستان اعلام کرد که شورای هواپیمایی عربستان در تصمیمی اعلام کرده است که پرواز هواپیماهای شرکت ماهان به عربستان و یا عبور از حریم هوایی این کشور را ممنوع اعلام کرده است.
کد خبر: ۸۶۵۵۷۸۳
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج، در بیانیه این شورا آمده است: در پی رصد عملکرد شرکت‌های حمل و نقل هوایی خارجی در عربستان، برخی اقدامات خلاف آیین‌نامه مربوط به ایمنی هواپیماهای بین‌المللی حاضر در عربستان از سوی شرکت خطوط هوایی ماهان ایر ایران مشخص گردید و نسبت به لغو مجوز این شرکت تصمیم‌گیری شد.

 بنا به ادعای روزنامه الریاض، این تصمیم در پی حساسیت به سلامت و ایمنی مسافران گرفته شده است. اواخر سال گذشته نیز چند سناتور آمریکایی با ادعای ارسال سلاح به حزب الله لبنان از طریق هواپیمایی ماهان، خواهان تحریم این شرکت ایرانی شدند.

ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک در اینباره نوشت: چهار سناتور آمریکایی در نامه‌ای خطاب به وزارت خزانه‌داری این کشور از این وزارت‌خانه خواستند تا شرکت‌هایی که با هواپیمایی ماهان‌ ایران تجارت و تعامل می‌کنند را هدف تحریم‌های اقتصادی قرار دهد. این سناتورها در نامه خود مدعی شده‌اند، این شرکت هواپیمایی از تروریسم حمایت می‌کند و به حزب الله لبنان سلاح ارسال می‌کند. سناتورها کلی آیوت، کریس کونز، لیندزی گراهام و ریچارد بلومنتال روز جمعه این نامه را خطاب به وزارت خزانه‌داری ارسال کردند و در آن اطلاع از نام موسسات و شرکت‌هایی که با ماهان‌ایر در تعامل هستند را خواستار شدند. آن‌ها تاکید کردند که این شرکت باید هدف تحریم‌های اقتصادی، شامل مسدود کردن اموال قرار گیرند. همچنین اویل سال 94 نیز وزارت دارایی آمریکا یک شرکت عراقی و یک شرکت اماراتی را به خاطر کمک به ایران در خرید هواپیمای دست دوم مورد تحریم قرار داد. شرکت‌ عراقی "الناصر ایرلاینز" و شرکت هوایی "اسکای بلو‌برد"، مستقر در امارات، به خاطر کمک کردن به شرکت هواپیمایی ماهان تحریم شده‌اند. این اقدام دولت آمریکا پس از آن انجام گرفت که یک مقام اسرائیلی به تندی از دولت باراک اوباما به خاطر خرید هواپیماهای مسافربری توسط ایران انتقاد کرد.



ارسال نظرات
پر بیننده ها