خبرهای داغ:

تندیس سردار شهید محمدی‌زاده در دزفول ساخته شد

با هدف پاسداشت یاد شهدای ایران اسلامی در هشت سال دفاع و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت و تجلیل از نقش زائران سرزمین نور از شهید والا مقام عظیم محمدی زاده تجلیل شد.
کد خبر: ۸۶۵۵۷۹۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،با هدف پاسداشت یاد شهدای ایران اسلامی در هشت سال دفاع و تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت و تجلیل از نقش زائران سرزمین نور از شهید والا مقام عظیم محمدی زاده تجلیل شد.

با اجرای این طرح، تندیس شهید والا مقام عظیم محمدی زاده در انتهای بلوار شریعتی بخش مرکزی دزفول با کاشی هفت رنگ ساخته و با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری دزفول نصب شده است.

بیش از این، محل نصب تندیس این شهید والا مقام با همکاری بخش‌های مختلف شهری به نام شهید والا مقام عظیم محمدی زاده نام گذاری شده بود.

هم چنین قبل از آغاز سال نو و با حضور جمع کثیری از خانواده دفاع مقدس دزفول و مسئولان محلی و لشکری و کشوری، یادواره این شهید والا مقام در این شهرستان برگزار شده بود.

در این یادواره، کلیپ و سرودی  در وصف این شهید پخش و اجرا شد و  هم چنین تصویر منقش به ظاهر این شهید نیز در طول برگزاری یادواره توسط یک هنرمند بر صفحه سفید هنر نقش بست و صادق آهنگران نیز در این مراسم به مداحی در وصف شهید محمدی زاده پرداخت.

سردار شهید دزفول، عظیم محمدی زاده متولد سال 1332، کارمند شرکت کشت و صنعت کارون و معاون عملیاتی لشکر 7 ولیعصر(عج) بود که در عملیات‌های فتح المبین، بیت المقدس و رمضان حماسه آفرینی کرد و در تاریخ ششم اسفند 1365 در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

بیش از این تمبر یاد بود و کتاب زندگی نامه این شهید والا مقام طراحی و در یک آیین ویژه، منتشر و رونمایی شد و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته بود.

دزفول در شمال استان خوزستان واقع بوده و در هشت سال دفاع مقدس بیش از 2600 شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

این شهر مقاوم و ولایت مدار بیش از 35 سردار شهید در دوران نبرد هشت ساله دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار