یک کارشناس مذهبی مهمترین رسالت زن را همسرداری و تربیت فرزند مبتنی بر سیره حضرت فاطمه(س) دانست.
کد خبر: ۸۶۵۶۰۰۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام دکتر فیض آبادی در محفل جشن و شور فاطمی و در اجتماع خواهران بسیجی تربت جام با اشاره به جایگاه و منزلت حضرت فاطمه الزهرا(س) و سیره عملی ایشان در همسرداری افزود: مهمترین رسالت زن؛ همسرداری و بچه داری مبتنی بر سیره دوخت نبی مکرم اسلام است.

وی تصریح کرد: خدواند زن را برای به آرامش رسیدن مردان خلق کرده چون مادران و همسران سراسر احساس و عاطفه اند.

وی خاطر نشان کرد: بهترین شیوه همسرداری احترام و درک متقابل است، زن و شوهر بایستی با هم رفیق و همراه باشند تا به آرامش برسند و اگر می خواهند شیرینی آرامش را حس کنند به همدیگر عشق و محبت بورزند.

فیض آبادی اضافه کرد: هرچه فضای محبت در زندگی بیشتر باشد آرامش روحی و روانی خانواده‌ها بهتر می شود.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی ایرانی گفت: در کنار همسرداری تربیت فرزندان مهمترین مقوله ای است که باید از دوران کودکی شروع شود و این نیاز مستلزم رعایت اصول اخلاقی و رفتار اسلامی در کانون خانواده است.

حجت الاسلام فیض آبادی در ادامه به آسیب های خانه و خانواده اشاره کرد و ابراز داشت: چشم و هم چشمی ها و بد اخلاقی ها، کودک آزاری، همسر آزاری، بی تفاوتی به مسئله مهم عفاف و حجاب نشأت گرفته از فرهنگ غرب است که متاسفانه امروزه در فضای مجازی و ماهواره ها ترویج می شود.

 این کارشناس دینی تأکید کرد: همسران با شرکت در برنامه های فرهنگی و بصیرتی و فراگیری آموزه های دینی و مذهبی آسیب های فردی و خانوادگی را مدیریت کنند تا در اجتماع شاهد بی‌بندباری و بی عفتی نباشیم.

درخور ذکر است؛ این محفل با مدیحه سرایی مداح اهل بیت (ع) و نمایش رزمی خواهران ادمه یافت و در پایان مراسم از مادران شهید و همسران نمونه تجلیل شد.

گفتنی است؛ جشن بزرگ میلاد کوثر به مناسبت گرامیداشت هفته زن ومقام مادر با حضور خواهران بسیجی رده های مقاومت محلات به همت دفتر بسیج خواهران سپاه پاسداران تربت جام درمصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها