مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در میانگین زمانی 13 دقیقه و 42 ثانیه خود را به صحنه عملیات حوادث جاده‌ای استان یزد می‌رسانند.
کد خبر: ۸۶۵۶۰۴۳
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حمید پارساییان اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه در جاده‌های استان یزد تا اطلاع‌رسانی به امدادگران جمعیت هلال احمر، به طور میانگین 6 دقیقه و 52 ثانیه زمان صرف می‌شود و نیروهای امدادی هلال احمر یزد نیز به طور میانگین با فاصله زمانی 13 دقیقه و 42 ثانیه در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای حاضر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات، تجهیزات و تعداد پایگاه‌های موجود هلال احمر، این زمان مناسب است اما برای کاهش آن و رسیدن سریع‌تر امدادگران جمعیت هلال احمر در صحنه حوادث به ویژه حوادث جاده‌ای، تلاش خواهیم کرد.

پارساییان با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز و از زمان آغاز طرح ویژه نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه اظهار داشت: در این مدت در مجموع 142 حادثه شامل حوادث جاده‌ای، سیل، کوهستان و ... در استان یزد به وقوع پیوست که امدادگران هلال احمر در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان مشارکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد یادآور شد: 34 مورد از مجموع حوادث رخ داده در استان یزد حوادث جاده‌ای، 93 مورد حوادث نیازمند به خدمات حضوری، چهار مورد سیل و آبگرفتگی، شش مورد حوادث شهری و پنج مورد حوادث کوهستان بوده است.

پارساییان ادامه داد: در 142 حادثه ثبت شده، 471 نفر نیازمند دریافت خدمات امدادی بودند که 152 نفر از آنها حادثه‌دیدگان سوانح جاده‌ای و تصادفات بوده‌اند.

وی با اشاره به بارندگی‌های روزهای نخستین سال جدید و وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق بیان کرد: 35 نفر از حادثه‌دیدگان مربوط به حوادث سیل و آبگرفتگی بوده‌اند که با کمک نیروهای امدادی هلال احمر، به این افراد نیز خدمت‌رسانی شد.

پارساییان یادآور شد: 19 نفر نیز در این ایام در کوهستان‌های یزد دچار حادثه شدند که برای این افراد نیز امدادرسانی لازم انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان یزد خاطرنشان کرد: مجموع آسیب‌دیدگان حوادث به وقوع پیوسته در استان یزد، 466 نفر بوده که مجموع نجات‌یافتگان 32 نفر اعلام شده و از مجموع 32 نفر، 23 نفر از آنها به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها انتقال یافتند و 9 نفر دیگر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند.

پارساییان همچنین با اشاره به مشارکت جمعیت هلال احمر در اسکان اضطراری مسافران نوروزی بیان کرد: مجموع مسافران اسکان داده شده در ایام تعطیلات نوروزی امسال در استان یزد 30 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز، نیروهای امدادی هلال احمر در حالت آماده باش به سر می‌بردند، افزود: در این ایام 155 تیم عملیاتی برای انجام ماموریت‌های مختلف اعزام شدند که مجموع امدادگران حاضر در این تیم‌ها 557 نفر بوده که با استفاده از 42 دستگاه آمبولانس، 25 خودروی نجات و پنج خودروی کمک‌دار، امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را انجام دادند.

پارساییان ضمن قدردانی از امدادگران هلال احمر استان یزد بیان کرد: تعداد زیادی از امدادگران هلال احمر به صورت داوطلبانه در پایگاه‌های امدادی استقرار یافتند و با استفاده از آموزش‌های ارائه شده به آنها، توانستند در عملیات‌های مختلف مثمر ثمر باشند که فعالیت و تلاش آنها برای نجات جان انسان‌ها و کمک‌رسانی به آنها قابل تقدیر است.

فارس/

ارسال نظرات