خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد:

حضور دانشجویان بسیجی اصفهان در نخستین اردوی جهادی منطقه "جازموریان" کرمان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه اردوهای جهادی یکی از رسالت‌های مجموعه بسیج است، گفت: نخستین اردوی جهادی منطقه محروم جازموریان کرمان با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۱۵۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان محسن کاشانی اظهار داشت: اردوهای جهادی یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی است که به‌عهده بسیج گذاشته‌شده است، به همین دلیل بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این چند ساله در این حوزه فعال‌شده و توانسته دستاوردهای مهمی برای مجموعه نیروهای داخلی بسیج به دست بیاورد.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی فروردین 1395، یکی از مهم‌ترین اردوهای جهادی مجموعه بسیج دانشگاه صنعتی اصفهان بوده است، تصریح کرد: اردوی جهادی این دوره در منطقه جازموریان شهرستان بادرود استان کرمان و در مجموعه روستا «طبق نمداد» برگزار شد، که به‌دلیل کوهستانی بودن و موقعیت جغرافیایی آن هنوز بعد از گذشت 37 سال از انقلاب مردم این منطقه با مشکلات معیشتی، فرهنگی و بهداشتی دست و پنجه نرم می‌کنند و این اردو را می‌توان به عبارتی نخستین اردوی جهادی برگزار شده در این منطقه دانست.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: در این اردو که از 23 اسفندماه 94 تا 2 فروردین‌ماه سال جاری ادامه داشت، حدود 60‌نفر از دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی اصفهان حضور داشتند که در قالب یک تیم آموزشی و اجرایی به این منطقه اعزام شدند.

وی درباره اقدامات انجام شده در این اردوی جهادی گفت: پس از شناسایی 3 روستای «طبق بالا، استیکوماچی و ریزان» در منطقه جازموریان استان کرمان برنامه‌ریزی مناسبی شامل طرح‌های عمرانی و فرهنگی برای این منطقه انجام شد، که این برنامه‌ها شامل طرح‌های تربیتی-فرهنگی و عمرانی بود.

کاشانی افزود: این اقدامات در قالب ساخت مسجد در هر 3 روستای منطقه، تشکیل کلاس آموزشی قرآن و احکام، مسابقات فرهنگی و ورزشی ویژه جوانان و نوجوانان و ویژه برنامه عید نوروز بود که در این دوره اردوی جهادی برای مردم منطقه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکل معیشت و فرهنگ، مشکل بهداشت نیز یکی از مشکلات مهم و جدی مردم این منطقه بود که تا به امروز به آن رسیدگی نشده و یکی از نیازهای اصلی این منطقه است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به محرومیت این منطقه اظهار داشت: نبود خانه بهداشت و امکانات درمانی در این منطقه و مناطق مجاور «طبق نمداد» سبب شده است، که در صورت وجود هرگونه اتفاق همانند عقرب گزیدگی، امدادرسانی به مردم با مشکل روبه‌رو شود، مردم این منطقه از تیم جهادی خواستند تا خواسته خود مبنی بر احداث خانه بهداشت را در منطقه به گوش مسئولان برسانند.

ارسال نظرات