حسینی از اساتید دانشگاه در جشن میلاد کوثر

زن استحکام بخش کانون خانواده است/فاصله گرفتن از ارزشهای دینی موجب ایجاد ناهنجاری های اجتماعی

یکی اساتید دانشگاه کردستان با بیان اینکه باید از سنین کودکی با قرآن و آموزه های دینی مانوس بود؛ گفت: فاصله گرفتن از ارزشهای دینی از مهمترین عوامل ایجاد ناهنجاری های اجتماعی است.
کد خبر: ۸۶۵۶۱۷۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر علی اصغر حسینی از اساتید دانشگاه های استان پیش از ظهر امروز در مراسم جشن میلاد کوثر ضمن بزرگداشت مقام زن و مادر اظهار داشت:فاطمه زهرا علیهاالسلامالگوی ایده آل زن مسلمان است.

وی در ادامه به فعالیت رسانه و فضای مجازی در برخورد با ارزش های انسانی و ارزش های زن اشاره کرد و گفت: زنان مسلمان امروز حافظ جایگاه زن هستند و باید ارزش های اسلامی را به نسل جدید منتقل نمایند.

وی گفت: فضای گسترده امروز جامعه ما، شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی، ارتباط های نادرست سبب شده که بیشتر افراد به آن اعتیاد پیدا کنند و امروزه 56 درصد از طلاق ها در جامعه برگرفته از شبکه های مجازی است.

حسینی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای را بیش از 170 شبکه دانست و اظهار کرد: امروزه دشمن تمام توان خود را به جهت از بین بردن عفت در جامعه اسلامی به کار برده است که پشت پرده این اقدام ، شبکه های ماهواره ای قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترين الگو براي زنان امروزي در زمينه هاي علم و دانش، حجاب و حيا، ازدواج و معيارهاي انتخاب شوهر، فنون شوهرداري و تربيت فرزند، كمك به اقتصاد خانواده، حضور زن در عرصه اجتماع و سياست و سخنوري و ... است.

این استاد دانشگاه گفت: زنان امروز نیاز دارند برای خود الگویی کامل داشته باشند، تا از او پیروی نموده، هرگز گمراه نشوند. قرآن کریم، پیامبر اسلام را به عنوان الگوی جهانیان معرفی می نماید و حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو برای تمامی زنان جهان است.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) کامل ترین الگوی حیا و عفت بود. وی در تمام صحنه های اجتماعی و سیاسی زمان خویش با حجاب كامل، حظور داشت. فاطمه (سلام الله علیها)با رفتار خویش به مردم شناساند که حجاب باعث نمی شود فرد منزوی باشد و در امور مملکت دخالت نکند و پیشرفت نکند.

وی افزود: هویت و شخصیت زن مسلمان با حجاب گره خورده است، عفت و حجاب و حیای زن، یکی از مهم ترین عوامل حفظ و بقای عفت عمومی است، زیرا خداوند لطافت و جاذبه هایی خاص در وجود زن قرار داده است که جایگاه عرضه آنها محیط خانواده است نه اجتماع. اگر این جاذبه ها محدود به محیط خانواده گردد، کانون خانواده پایدار شده و سلامت فرد و جامعه تضمین شده، آرامش روانی بر اجتماع و خانواده حاکم می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرزندن را باید از سنین کودکی با قرآن و آموزه های دینی مانوس ساخت تا آرامش معنوی در زندگی خود و فرزندانمان جاری باشد.

گفتنی است این مراسم جشن به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س ) و هفته ی زن در حسینیه سنندج با حضور بانوان این شهرستان برگزار شد
ارسال نظرات
آخرین اخبار