دانشجویان بورسیه خطاب به پورمختار و زاهدی:
دانشجویان بورسیه در نامه‌ای خطاب به روسای کمیسیون‌های آموزش و اصل نود مجلس، خواستار معرفی متخلفان پرونده بورسیه‌ها به قوه قضائیه شدند.
کد خبر: ۸۶۵۶۲۹۳
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه‌ای به زاهدی و پورمختار روسای کمیسیون‌های آموزش و اصل نود قانون اساسی خواستار معرفی خاطیان و مسببان ظلم به دانشجویان بورسیه به قوه قضائیه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: همان‌گونه که می‌دانید یکی از پرونده‌های مهم سال 1394 در نهادهای نظارتی و قضایی نظام که با اعلام نظر صریح و تاریخی مقام عظمای ولایت  امام خامنه‌ای مواجه شد، ماجرای ظالمانه و غیرقانونی بورسیه‌ها بود،کمیسیون‌های اصل نود و آموزش مجلس شورای اسلامی با اعلام حکم نهایی خود، دولت را ملزم به برگرداندن تمام حقوق قانونی دانشجویان مظلوم کردند. اما متاسفانه مسئولان دولتی و وزارت علوم با سرکشی و استنکاف در بازگرداندن حقوق قانونی دانشجویان اهمال نمودند و با ادعای کذب و گزارش غلط وخلاف واقع اعلام کردند که مشکل دانشجویان بورسیه حل شده است.

این نامه می‌افزاید: سوال پا برجای ما هنوز این است که چه مشکلی حل شده است؟ اصلا تعریف مشکل از دیدگاه مسئولین چیست؟ آیا عدم نیاز خوردن دانشجویان دارای جایابی لغو شده و دانشجویان دارای حکم بورس به حق حقوق قانونی خود رسیده‌اند؟ آیا مشکل دانشجویان فاقد جایابی که به علت دستورات پنهانی وزارت علوم از جایابی محروم شده‌اند، حل شده و جایابی شده‌اند؟ آیا مقرری دانشجویان بورسیه که طبق سند تعهد از اشتغال همزمان با تحصیل محروم شده‌اند برقرار شده است؟ آیا کسی به خاطر این همه ظلم و شکنجه روحی از دانشجویان مظلوم عذرخواهی و دلجویی کرده است؟

دانشجویان بورسیه خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کردند: فرصت خدمت در دنیا و آخرت مورد سوال قرار خواهد گرفت و باید برای احقاق حق مظلومان از آن استفاده کرد. این روزهای پایانی ماموریت روزهای درخشانی خواهد بود اگر با تاسی به قانون و فرامین مقام معظم رهبری قانون‌شکنان و ظالمان به جوانان بی‌گناه بورسیه را طبق قانون، به جرم سرکشی و استنکاف در برابر احکام قاطع کمیسیون اصل نود، به قوه قضائیه معرفی کنید. بحمدالله قوه قضائیه همیشه در راه اجرای عدالت و مجازات ظالمان و نیز اجرای فرامین مقام عظمای ولایت محکم و ثابت قدم بوده است و مطمئنا از این اقدام استقبال خواهد کرد.

در پایان این نامه آمده است: از شما عزیزان در خواست داریم نسبت به معرفی عاجل خاطیان و مسببان ظلم به دانشجویان بورسیه به قوه قضائیه برای پاسخ‌گویی در برابر دادگاه صالحه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کرده و دعای خیر هزاران نفر از  خانواده‌های درد کشیده آنان را ذخیره آخرت خود کنید.

ارسال نظرات