مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک گفت: زنان در رابطه با مدیریت درآمدها، هزینه کردها، مدیریت و مهم تر از همه فرهنگ استفاده از امکانات موجود، خرید و بالا بردن آستانه رضایت‌مندی در رابطه با تعمیم مایحتاج خانوار و نحوه رویکرد اجتماعی به اقتصاد، نقش بی‌تردیدی را ایفا می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۲۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در همه موارد الگو است، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در مسائل حکومت داری، مدیریت اجتماع، سیاست و غیره الگو بود و زنان و مردان ما نیز باید از این بانوی بزرگوار به نحو شایسته‌ای الگو بگیرند.

وی افزود: زنان و مردان باید در دنیای امروز که دشمن درصدد از بین بردن هویت انسان ساز ملت مسلمان است از طریق یادگرفتن و آشنایی کاربردی سبک زندگی اسلامی و فاطمی با دشمن مقابله کنند در این راستا حضرت زهرا(س) به عنوان یک انسان کامل باید مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: پاکدامنی حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام زنان مسلمان است و علاوه بر اینکه حضرت زهرا(س) زنی به عنوان همسر است در عین حال زنی به عنوان الگو برای تمام زنان نیز به شمار می‌رود، عفت یکی از ویژگی‌های مهم حضرت زهرا(س) بوده که بانوان مسلمان باید از این جهت ایشان را سرمشق خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به نقش زنان در تحقق شعار سال گفت: با توجه به پیشینه خوبی که در فرهنگ ایرانی داریم، زنان نقش مهمی در مدیریت مصرف داشته و در سال‌های گذشته مشارکت گسترده‌ای دراقتصاد کشور و تولید داشتند.

وی افزود: باید خودمان را آماده کنیم تا در تمامی عرصه‌ها به سمت پیشرفت و رشد حرکت داشته باشیم و در این میان زنان نقش مهمی در زمینه کارآفرینی می‌تواند داشته باشند که به تبع آن هم تولیدات داخلی افزایش پیدا می‌کند و هم باری از دوش اقتصادی خانواده برداشته می‌شود و به نوعی کمک به چرخه اقتصادی کشور کرده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: در آموزه‌های دینی بر قناعت و صرفه جویی تأکید شده و ما به عنوان یک مسلمان باید در مسائل تمامی زمینه‌ها از جمله خوراک، پوشاک، انرژی بهینه مصر ف کنیم، حضرت علی(ع) سه صفت تکبر، بخل و ترس را برای زنان خوب و برای مردان بد مطرح کردند چراکه وجود بخل در زنان باعث می‌شود تا مدیریت اقتصادی زندگی را به بهترین نحو انجام دهند.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به لزوم ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی پیرو زندگی به دور از تجملات و اسراف زدگی است از این رو بانوان با پیروی و الگو قرار دادن سبک زندگی اسلامی می‌توانند نقش بزرگی را در اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات