معاون اشتغال و خودكفايي كميته‌ي امداد استان اردبيل گفت: مددجويان تحت پوشش اين نهاد در سال گذشته 11 هزار و 500 مترمربع فرش، گليم، ورني و جاجيم بافته‌اند.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۵۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جهانبخش نژادجواد طي گفتگويي با اعلام اين خبر بيان كرد: ارزش ريالي اين مقدار فرش بافته شده بالغ بر 38 ميليارد ريال برآورده شده است.

وي با اشاره به اينكه 2 هزار و 500 بافنده اين مقدار فرش را بافته‌اند، ادامه داد: كميته‌ي امداد با در اختيار قرار دادن مواد اوليه و حمايت از آنان با ارائه‌ي تسهيلات تلاش كرده است تا شرايط مناسب اقتصادي را براي آنان فراهم آورد.

نژادجواد با بيان اينكه نقوش استفاده شده در فرش‌ها از طرح و نقشه‌ي عليا، نوين‌فر، بيجار، افشان، شاه عباسي و محلي مي‌باشد، تصريح كرد: مواد اوليه‌اي كه در فرش‌هاي بافته شده استفاده شده از ابريشم، مرينوس و پشم درجه يك و 2 بوده است.

معاون اشتغال و خودكفايي كميته‌ي امداد استان اردبيل افزود: فرش‌هاي توليدي با رج‌شماري 30 الي 70 در قالب ريز و درشت بافي به بازار عرضه شده‌اند كه بيش از 98 درصد از توليدات خانواده ها در بازار استاني و مركز به فروش رفته است.

اين مقام مسئول با اعلام اينكه در سال گذشته مددجويان تحت حمايت 5 هزار و 256 مترمربع فرش، 5 هزار مترمربع گليم، يك هزار مترمربع ورني و 383 مترمربع جاجيم بافته‌اند، اذعان كرد: هم اكنون 2 هزار و 386 طرح فرش و قاليبافي نيز توسط مجريان تحت پوشش اين نهاد در حال اجرا مي‌باشد.

ارسال نظرات