خبرهای داغ:
رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه 14 هزار نفر در قم معتکف می‌شوند گفت: افراد علاقمند تا 20 فروردین امسال مهلت دارند برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی www.etekafqom.com مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۵۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سید علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه در زمینه اعتکاف موظف به بسترسازی هستیم، اظهار کرد: مساجد باید آماده‌سازی شود و بستر لازم برای نماز، طواف و عبادت ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما برای طواف‌کنندگان و اعتکاف‌کنندگان بسترسازی است، شما نیز در بسترسازی کار ابراهیمی و اسماعیلی می‌کنید.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با بیان اینکه اعتکاف ریشه در قرآن، سخن انبیا و رسول اکرم(ص) دارد، گفت: کسانی که توفیق عمل اعتکاف را دارند، همه گناهان پیشین آنها مشمول آمرزش می‌شود، بنابراین معتکفان آینده خود را با اعتکاف بیمه می‌کنند.  

وی با اشاره به اهمیت مراسم اعتکاف گفت:‌ استقبال فراوانی از اعتکاف صورت می‌گیرد و مردم با وجود گرفتاری‌های زندگی در صفوف اعتکاف شرکت می‌کنند بنابراین در ایام اعتکاف، کشور متاثر از این مراسم معنوی است.

تکیه‌ای با بیان اینکه پیش از انقلاب اعتکاف به صورت محدود و مسطور بوده است، خاطرنشان کرد: برکات مراسم اعتکاف پس از انقلاب مشخص است، احیای اعتکاف از قم بوده که همزمان با تاسیس حوزه علمیه است و تا امروز رو به گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی نشان داد که در زمینه‌های مختلف قدرت تولید و سازندگی دارد و یکی از نهال‌های نظام مسئله اعتکاف است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم عنوان کرد: اکنون اعتکاف ظرفیت ارزشمندی پیدا کرده و استقبال از این فریضه مطلوب است ولی مشاهده می‌شود با وجود اینکه در زمینه فضای ورزشی و سبز محدودیت‌ها کمتر است ولی از نظر فضای معنوی، دیانت و بندگی محدودیت وجود دارد.

وی با بیان اینکه اعتکاف فضایی است که می‌تواند برای افراد تحول‌آفرین باشد گفت: باید سه شبانه‌روز حضور خواهران و برادران را در فضای معنوی اعتکاف قدر دانست و در زمینه مشارکت معنوی مردم و جوانان باید دست به کار شد.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: فرصت اعتکاف را باید غنیمت دانست، استقبال جوانان از مراسم اعتکاف حیرت‌آور است، به همین منظور جلسات هم‌اندیشی برگزار شده و آسیب‌های اعتکاف در قالب کتاب مدونی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت 14 هزار نفری برای اعتکاف در نظر گرفته شده است گفت: دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی کمک می‌کنند تا خدمات بهتری به معتکفان ارائه دهیم، بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سعی می‌شود تعداد خواهران و برادران برابر باشد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: افراد علاقه‌مند به شرکت در مراسم اعتکاف تا بیستم فروردین امسال مهلت دارند برای شرکت در این مراسم معنوی از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی www.etekafqom.com اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مکان‌های خاصی برای برخی اقشار در نظر گرفته شده است گفت: اعتکاف ویژه خواهران دانشجو در مسجد دانشگاه قم، برادران دانشجو در مسجد جمکران، دانش‌آموزان برادر در مسجد طفلان مسلم، طلاب خارج کشور در یکی از شبستان‌های مسجد امام حسن عسکری و جانبازان در مسجد الغدیر برگزار می‌شود.

تکیه‌ای اختصاص 13 مسجد ویژه خواهران و هفت مسجد ویژه برادران را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: توزیع کارت ویژه خواهران روزهای 23 و 24 فروردین از ساعت 14 تا 19 و ویژه برادران روزهای 25 و 26 فروردین در مسجد امام حسن عسکری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اعتکاف پردیسان برای نخستین بار به صورت مستقل برگزار می‌شود گفت: امام جمعه پردیسان ساز و کار آن را بر عهده دارد که ثبت‌نام آن را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم خاطرنشان کرد: همایشی ویژه معتکفان نیز در نظر گرفته شده که در روز 31 فروردین امسال در مصلای قدس برگزار می‌شود که با بیان احکام و آداب اعتکاف آمادگی روحی در معتکفان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های اعتکاف گفت: برگزاری حلقه‌های معرفت در موضوعات مختلف، قرائت دعا و نیایش، تبلیغ چهره به چهره و توزیع بروشور در اعتکاف صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات