خبرهای داغ:
شهردار قم گفت: سعی داریم با تقویت کاربری‌های علمی، فرهنگی و مذهبی در بلوار پیامبر اعظم(ص)، آن را به محوری تمدنی در شهر قم تبدیل کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۷۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار آیت‌الله علوی‌گرگانی، با اشاره به مشکلات کشور در سال 94 و رکود حاکم در اقتصاد و امورات کشور، اظهار کرد: سال 94 مشکلات خاصی در کشور وجود داشت و رکود کلی در کشور حاکم بود، شهرداری هم به واسطه وام‌هایی که در گذشته برای توسعه شهر گرفته بود و تاخیر در پرداخت داشت نزدیک به هزار و 600 میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود که این هم بر مشکلات شهر افزوده بود.

وی ادامه داد: البته اصل بدهی شهرداری به بانک‌ها نزدیک به 800 میلیارد تومان است اما به خاطر سودهای بانکی سنواتی، بدهی‌های بانکی شهرداری به این مقدار رسیده است.

شهردار قم با اشاره به اینکه سود بدهی‌های بانکی شهرداری در سال 450 میلیارد تومان است افزود: یعنی شهرداری هر چه‌قدر درآمد سالیانه داشته باشد باید برای وصول این بدهی‌ها بدهد و با این شرایط و رکود حاکم بر کشور تنها می‌توانیم شهر را همینطور نگه داشته و زمینه اقدام برای توسعه و عمران در شهر وجود نخواهد داشت چراکه مدیریت شهری، عمران و آبادانی و نظافت شهری نیازمند اعتبار و درآمد است و با این وضعیت دچار مشکل می‌شویم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بانک‌های طلبکار از شهرداری تصریح کرد: با حمایت نمایندگان مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی بخشی از بدهی‌ها در سال 94 تهاتر شده، اما سود بدهی‌ها همچنان پابرجاست و این مسئله مشکلات زیادی را برای شهر ایجاد می‌کند.

سقائیان‌نژاد به فعالیت پروژه‌های عمرانی در شهر اشاره کرد و با بیان اینکه یکی از معضلات شهری در حوزه زیست محیطی است، گفت: سال گذشته 250 هکتار درختکاری در شهر قم صورت گرفته و گونه‌های گیاهی چندساله متناسب با اقلیم و شرایط محیطی قم انتخاب شد تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

وی برنامه شهرداری برای افزودن سالانه سه مترمربع به سرانه فضای سبز شهری را یادآور شد و افزود: برنامه داریم امسال نیز 300 هکتار کاشت درخت در شهر داشته باشیم و سرانه فضای سبز قم را ظرف سه سال به سرانه استاندارد نزدیک کنیم.

شهردار قم به ساماندهی تشکیلاتی شهرداری اشاره کرد و گفت: برای حرکت با نقشه راه و تبیین افق‌های شهری، ماموریت‌ها و اهداف، تدوین برنامه قم 1400 و 1414 در دستور کار قرار گرفته تا با هدایت و حمایت مراجع تقلید و علما بتوانیم مسیر درستی را در آینده قم رقم بزنیم.

وی پیش بینی طرح‌های عمرانی جدید در شهر برای رفع نواقص و کمبودها و تامین آرامش مردم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در بخش پسماند نیز سعی داریم با استفاده از صنایع تبدیلی و تکنولوژی‌های روز با همکاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، از دفن بیش از 670 تن زباله ای که روزانه در شهر تولید می شود، جلوگیری کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به زائرنشینی شهر قم، تامین خدمات و امکانات لازم برای رفاه زائرین و مسافرین را مورد تاکید قرار داد و گفت: با همکاری عتبه حسینی برنامه‌ای برای ایجاد مدینه الزائرین در حاشیه بلوار پیامبر اعظم داریم و همچنین سعی داریم دو هتل پنج ستاره نیز در حاشیه این بلوار اجرایی کنیم.

وی تقویت کاربری‌های فرهنگی، علمی و مذهبی در بلوار پیامبر اعظم را مورد توجه قرار داد و افزود: در برنامه داریم بلوار پیامبر اعظم را به یک محور تمدنی تبدیل کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها