مسعودعلی نریمانپور گفت: بزرگترین دغدغه آب شرب روستاهای این شهرستان را عدم رعایت الگوی مصرف و انشعابات غیر مجاز در روستاها عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۵۶۳۸۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان بیله سوار در بازدید از تصفیه خانه های آب و فاضلاب روستایی این شهرستان گفت: بزرگترین دغدغه آب شرب روستاهای این شهرستان عدم رعایت الگوی مصرف روستاییان و انشعابات غیر مجاز در فصول گرم سال عنوان کرد.

وی گفت: متاسفانه عده ای از اهالی روستاهای تابعه بیله سوار برای تهیه آب باغات خود از آب شرب استفاده می کنند و موجبات سلب حقوق مردم می شوند.

مسعودعلی نریمانپور گفت: عده ای با این باور در روستاها اقدام به کاشت چندین هکتار باغ می کنند و آب مورد نیاز این باغات را از طریق آب شرب تامین می کنند در حالی که کلر مورد استفاده در آب شرب روستایی نه تنها باردهی مناسبی برای درختان ندارد بلکه باعث خشکیدن درختان می شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان تصریح کرد: کیفیت آب به عنوان خط قرمز شرکت مطرح بوده و تلاش شده تا آب با کیفیت بالا در اختیار روستاییان قرار گیرد که در این راستا مراکزآزمایشگاه شرکت و تصفیه خانه های روستایی بصورت دائم فعال بوده و به طور مستمر کیفیت آب را رصد می کنند.

فرماندار بیله سوار نیز در بازدید از تصفیه خانه های آب و فاضلاب روستایی شهرستان عملکرد آب و فاضلاب روستایی را در بررسی تصفیه آب شرب ونحوه کلرزنی را مطلوب و قابل قبول ذکر کرد.

حلیم فرماندار بیله سوار در این بازدید گفت: بخش کشاورزی با حدود 90 درصد، بزرگترین مصرف کننده منابع آبی کشور است و سهم بخش بهداشت و شرب از منابع آبی کشور به هفت درصد و سهم بخش صنعت نیز به سه درصد می رسد.

حلیم با اشاره به اینکه بحث آب چالش اصلی کشور است، اظهار کرد: مدیریت مصرف آب به معنای کاهش مصرف آن نیست، بلکه منظور تغییر در اصلاح الگوهای رفتاری مردم است و این الگوی رفتاری باید در اصلاح الگوی مصرف بخصوص در روستاها کامل شود.

حلیم فرماندار شهرستان در بررسی از وضعیت تصفیه خانه های آب و فاضلاب روستایی شهرستان از تصفیه خانه های روح کندی و مجتمع قره قاسملو بازدید کرد.

حلیم فرماندار شهرستان نیز بازدید از تصفیه خانه های آب و فاضلاب روستایی شهرستان گفت: امسال برای نگهداری و بهره برداری آب شرب روستاهای تحت پوشش شهرستان 500میلیون تومان اختصاص یافته است و 17کیلومتر از خط انتقال مسیر مجتمع خروسلو به طرف روستای خلیفه لو از پروژهای آبرسانی به 20روستای خروسلو با اعتبار 3میلیاردو 200میلیون تومان امسال به افتتاح خواهد رسید.وی همچنین وضعیت بهداشتی تصفیه خانه های آب شرب روستاها را مطلوب و قابل قبول خواند

مجتمع تصفیه خانه قره قاسملو با 60لیتر در ثانیه مصرف و تحت پوشش 8200نفر جمعیت6روستای شهرستان را تحت پوشش قرارمی دهدو تصفیه خانه روح کندی با تحت پوشش4روستای روح کندی،خانباباکندی ،چالما کندی و روستای بابک جمعیت 6100نفری را تحت پوشش قرار می دهد که 35لیتر در ثانیه آب مصرف می کند.

حلیم افزود: 30درصد آب شرب روستاها در فصول گرم سال بصورت غیر مجاز استفاده می شود که در این راستا خانوارهای دارای مصرف بالای آب شرب و همچنین انشعابات غیر مجاز شناسایی شده و با افراد متخلف از طریق مراجع نظارتی و قضایی برخورد خواهد شد.

فرماندار شهرستان بر لزوم در اولویت قرار دادن تأمین آب شرب روستاییان تأکید و اظهار داشت بخش شرب قرار نیست جور بخش های دیگر از جمله کشاورزی را بکشد. و بخشداران از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها مدیریت تقاضای آب و الگوی مصرف را از طریق اقدامات فرهنگی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات