ایرج موذن زاده گفت: این گروه بنا به عملکرد بسیار ضعیف شورای اسلامی شهر و نیز شهردار محترم مشگین شهر ایجاد شده و اکنون بیش از 1300 نفر در این گروه عضویت دارند.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۰۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

ایرج موذن زاده مدیر گروه خود جوش مردمی مشکین شهرما در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از مشگین شهر گفت: گروه مردم نهاد مشگین شهر ما برای اولین بار در کشور در شهرستان مشگین‌شهر با بیش از 1300 نفر اعضا و مجموعه ای از متخصصان و تحصیل کردگان با هدف تلاش برای شناسایی معایب و معضلات شهری در حوزه عملکرد شهرداری و شورای‌شهر مشگین‌شهر و نیز کنکاش در حوزه رفتار و فرهنگ شهروندی مردم این شهر و جهت رفع آن عیوب و معضلات شهری و یا نادرستی های فرهنگی ایجاد شده است.

وی افزود: این گروه بنا به عملکرد بسیار ضعیف شورای اسلامی شهر و نیز شهردار محترم مشگین شهر در مورخه 20 بهمن ماه 94 تشکیل شده است و در رفع حداقلی نیازمندی‌های روزمره، مبرم و اورژانسی شهری و همچنین ساماندهی و زیباسازی شهر با احساس تکلیف و مسئولیت پا به عرصه گذاشته و با اهداف بلند مدت و کوتاه مدت تعریف و تدوین شده است.

وی ادامه داد: این گروه در عرصه های مختلف در تلاش برای همراهی و همکاری با شورا و شهردار مشگین شهر در جهت سامان و زیباسازی شهر درآمده و آمادگی خود را نسبت به در اختیار نهادن توانایی های تخصصی و مدیریتی خود در راستای اهداف یاد شده اعلام کرده است.

وی خاطر نشان کرد: گروه مردمی مشکین شهرما بنا به اقتضای زمان به جهت فرا رسیدن بهار و شدت آلودگی های پس از انتخابات 7 اسفند 95، برنامه 20 گانه ای را تدوین و آن را جهت اجرا به شورای محترم شهر ارائه و طی جلسه سه ساعته در ساختمان شورای شهر در مورخه 20 اسفند سال 94 آمادگی خود را جهت همکاری با این نهاد اعلام کرد.

موذن زاده تصریح کرد: اولین برنامه از مجموع برنامه 20 گانه، پاکسازی آگهی های انتخاباتی از در و دیوار شهر بود که با حضور مردمی این امر مهم در تاریخ 21 اسفند ماه 94 به وقوع پیوست و دومین برنامه از سلسله برنامه های 20 گانه زدودن دیوار نوشته های انتخاباتی بود به طوری که شدت آلودگی ها بسیار زیاد بوده و چهره شهر مضافا کریه شده بود این معضل توسط هنرمندان و جوانان شهر دوست و دلسوز گروه با حدود 10 هزار متر مرتفع گردیده و چهره شهر تغییرات شگرفی را شاهد گردید و در این راستا 300 کالن رنگ 12 لیتری مصرف شده که شهرداری مشگین‌شهر تنها 30 کالن ان را تامین کرده است و مابقی از طرف خود مردم و خیرین تهیه شده است و در مقابل برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری این گروه مردم نهاد را غیر قانونی عنوان کرده بودند و بعد از پایان کار از طرف مجموعه شهرداری با نصب آرم شهرداری ان را به نفع شهرداری مصادره کرده اند در حالی که تنها حمایتی که از طرف مجموعه شهرداری از این گروه شده بود 30 کالن 12 لیتری بود.

وی تاکید کرد: گستردگی عملیات میدانی، ایثار گری‌ها و خلاقیت های گروه مشکین شهرما علاوه بر اینکه حمایت وسیع مردم و بسیاری از ارگان های دولتی را به خود جلب کرد و تقدیر نامه کتبی از محمد درویش سرپرست امور مشارکت های مردمی سازمان محیط زیست کشور از مدیر گروه را نیز در پی داشته و همچنین طی نامه ای از طرف سازمان محیط زیست کشور به اداره کل محیط زیست استان اردبیل توصیه و حمایت از گروه مشکین شهر ما شده است که هنوز از اداره مزبور سراغی از ما گرفته نشده است.

علی رغم تمایلات و اقدامات عملی گروه نسبت به همکاری با مجموعه شهردار و شورای شهر در جهت سامان و اصلاح معضلات شهری، شهرداری و شورای شهر بالاخص ریاست محترم شورا با موضوع غیر مردمی و عدم توجه به منافع شهر با متهم کردن مدیران و اعضا گروه سد راه هرگونه همکاری و تلاش مردمی شده و می شوند. هر چند وی علی رغم وجود مفاد قانونی نسبت به جلوگیری از دیوار نویسی‌ها اقدام به رنگ آمیزی و نقاشی دیواری می کردند مشکل تراشی می کنند.

وی در پایان از ثبت قانونی این گروه مردم نهاد خبر داد گفت: گروه مردمی مشکین شهر ما مقدمات لازم جهت ثبت قانونی را فراهم و انشالله بزودی با حمایت مردم به این مهم نایل خواهد آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات