رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان:
در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز، هفت مرکز متخلف به مراجع قضائی استان معرفی شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۳۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی بازدیدهای انجام شده از مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز، هفت مرکز متخلف به مراجع قضائی استان معرفی شد.

علی اشرفی افزود: تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از 25 اسفند سال گذشته آغاز و تا 14 فروردین ادامه داشت.

وی یادآورشد: نظارت اکیپ های دامپزشکی در خصوص کنترل، نظارت و بازرسی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، تالارهای غذاخوری، کشتارگاه ها، مراکز قطعه بندی و بسته بندی و خودروهای حمل فرآورده های خام دامی بوده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: در مدت 19 روز تشدید نظارت این اداره کل از مراکز بیان شده، یک هزارو 180 کیلوگرم فرآورده های خام دامی ضبط و معدوم شد.

اشرفی خاطرنشان کرد: از 873 مرکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی یک هزار و 540 مورد بازدید شده که 9 مورد اخطار کتبی دریافت کرده و 852 کیلوگرم فرآورده های خام دامی نیز ضبط و معدوم شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان به بازدید از کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از 12 مرکز فعال در این استان 33 مورد بازدید انجام شد که طی این بازدیدها تخلفی مشاهده نشد با این وجود 159 کیلوگرم فرآورده های خام دامی معدوم شد.

اشرفی اظهارکرد: از 385 مرکز غذا خوری ، رستوران و تالار 164 مورد بازدید انجام و پنج مورد اخطار کتبی نیز دریافت کردند.

به گفته وی 169 کیلوگرم فرآورده های خام دامی نیز از این مراکز ضبط و معدوم شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه 12 مورد نمونه برداری از فرآورده های خام دامی در طرح تشدید نظارت انجام شده است، گفت: 26 مورد برخورد با خودروهای عرضه فرآورده های خام دامی غیرمجاز انجام شد.

اشرفی یادآورشد: به طور میانگین تعداد اکیپ های بازرسی در هر روز در طول اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در کل منطقه تحت پوشش 12 مورد و حجم کاری انجام شده بر حسب نفر ساعات در طول این طرح نیز سه هزار و 536 نفر ساعت بود.

وی تاکید کرد: ضبط و معدوم سازی فرآورده های خام دامی به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی انجام شده است.

179 اکیپ نظارتی و بازرسی در طرح تشدید نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان زنجان فعال بود که 19 اکیپ در مرکز استان و 160 اکیپ نیز در شهرستان های این استان فعال بودند.

ارسال نظرات