خلقت امینی گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بارندگی‌ها در شهرستان نیر 155 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۸۶۵۶۴۵۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

خلقت امینی مسئول ایستگاه هواشناسی نیر در گفتگو با خبرگزاری بسیج از نیراظهار داشت: بدنبال ورود سیستم پرتراکم وریزش قابل ملاحظه برف در شانزدهمین روز از فروردین 1395 مقدار برق اندازه گیری شده در اداره هواشناسی شهرستان نیر به بیش از 35 سانتی متر رسید که این مقدار بارش نه تنها در استان اردبیل بلکه در بین استان هایی که تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند رتبه اول را به شهر نیر اختصاص داد.

وی افزود: اما تحلیل مقداربارش در نیمه اول فروردین امسال نشان می دهد که مجموع بارش ثبت شده تا روز 16 فروردین در حدود 69 میلیمتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی برابر با 42 میلی متر و در بلند مدت افزایش 35 میلی متر را نشان می دهد لذا با توجه به پیش بینی های فصلی و بلند مدت انتظار داریم در بهار امسال شاهد بارندگی های قابل ملاحظه و افزایش کمیت محصولات کشاورزان باشیم.

امینی اظهار داشت:بررسی نقشه های پیشیابی هواشناسی نشان می دهند تا پایان هفته جاری جوی پایدار همراه با افزایش دما و گاهی با وزش باد انتظار می رود.

وی افزود: هم اکنون هوای نیر آفتابی بوده و نشانگرهای دماسنج دمای 7 درجه سانتیگراد را نشان می دهند و بادی با سرعت 31 کیلومتر بر ساعت از جانب جنوب غربی در حال وزش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات