جذب مشارکتهای مردمی به عنوان بازوی توانمند سازمان نوسازی مدارس، تنها راه برون رفت از مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در منطقه است .
کد خبر: ۸۶۵۶۵۱۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ابهر از برگزاری یازدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ ساز شهرستان ابهر ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر به همه خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان ابهر، گفت: جذب مشارکتهای مردمی به عنوان بازوی توانمند سازمان نوسازی مدارس، تنها راه برون رفت از مشکلات کمبود فضاهای آموزشی در منطقه است.

حسین صالحی با بیان این که درس خواندن در مدرسه هایی که به دست خیرین بنا شده اند، لذت دوچندانی دارد، افزود: در اینگونه مدارس بچه ها، خوبی ها و انجام کارهای عام المنفعه را بهتر حس می کنند و انجام کار نیک، از کودکی در وجود آنها نهادینه می شود.

وی با تاکید بر این که ساخت وگشایش هرمدرسه به منزله پیدایش افق تازه ای است که در پرتو آن زمینه های رشد وشکوفایی استعداد کودکان ونوجوانان فراهم می شود،تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار نسیم حیات بخش علم ومعرفت را درکالبد دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند می دمند.

حسین صالحی هرگونه هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دراز مدت جهت فراهم نمودن زمینه رشد و توسعه پایدار در کشور دانست و اظهار داشت: عمل خیرین مدرسه ساز سر مشق و الگو برای کسانی است که در راه تدارک توشه ای فنا ناپذیر برای سرای باقی هستند وبهترین شیوه در این راه تشریک مساعی در ساخت و سازمدارس است که از مصادیق بارز با قیات الصـالحات است .

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز ابهر ضمن دعوت از کلیه خیرین وعلاقه مندان به ارتقاء سطح فرهنگ و علـم و دانش منطقه جهت مشارکت در تکمیل پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش ابهر از برگزاری یازدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان ابهردر ۲۲ فروردین ماه ۹۵ در محل سالن شهید باهنر ابهر خبرداد.

صالحی هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ها را اشاعه فرهنگ مدرسه سازی عنوان نمود و خاطر نشان کرد: این جشنواره ها برگزار می شود تا ضمن گسترش مشارکت عمومی و تقدیر از خیرین مدرسه ساز که در راه رفع کمبود های آموزشی مدارس قدم برمی دارند،زمینه ترویج و اشاعه فرهنگ مدرسه سازی و مدرسه یاری در جامعه نیز فراهم شود.

وی با اشاره به فرسودگی ۳۵ در صد مدارس شهر ابهر و فاقد دیوار بودن ۱۵ مدرسه روستایی افزود: کارحصار کشی دو مدرسه در روستا های شورین و آقچه کند با کمک و مشارکت خیرین به اتمام رسیده است.

صالحی پروژه ۱۲ کلاسه مرحوم صالح کردبچه، پروژه ۱۲ کلاسه مدرسه شبانه روزی فاطمه الزهرا،سالن ورزشی هنرستان باقرالعلوم ،استخر دانش آموزی هنرستان شهید بهشتی و پروژه چمن مصنوعی زمین ورزشی مجتمع ورزشی شهید رجایی را مهمترین پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش ابهر برشمرد و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه ها را بالغ بر ۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان عنوان کرد.

وی با اشاره به این که پروژه خیر ساز دکتر کاشانی در منطقه شناط در حال ساخت است از کنگ زنی و آغاز ساخت مدرسه ای ۶ کلاسه توسط اهالی خیر روستای عمید آباد خبر داد و افزود آموزش و پرورش ابهر بدون حضور و مشارکت خیرین قادر به رفع مشکلات فضاهای آموزشی نیست و مجمع خیرین شهرستان دستان خیرینی که در راه مبارزه با جهل قدم برمی دارند به گرمی می فشارد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ابهر افزود: خیرین جهت کمک به مجمع خیرین برای رفع نیازهای مدارس می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۱۰۵۹۰۲۴۰۶۰۰۸ نزد بانک ملی شعبه سعدی و یا شماره حسابهای ۷۷۷۸۱۲۸۵۰ و۷۷۷۸۱۲۶۴۵ نزد بانک کشاورزی شعبه امام خمینی (ره) ابهر واریز نمایند.

ارسال نظرات