"45 مسجد در سطح شهرستان اراک میزبان معتکفین"
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: امسال با توجه به پیش‌بینی حضور 15 هزار معتکف در این مراسم معنوی 175 مسجد شهری و روستایی میزبان مراسم اعتکاف خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۵۶۵۴۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به آغاز ثبت نام از شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف اظهار داشت: ثبت نام برای این مراسم معنوی از یک هفته پیش از شروع اعتکاف در 25 فروردین‌ماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: امسال 175 مسجد میزبان مراسم اعتکاف خواهند بود که از این تعداد 45 مسجد در کلاشنهر اراک و مابقی در سایر شهرستان‌ها میزبان معتکفین می‌شوند و این درحالیست که سال گذشته 41 مسجد در سطح کلانشهر اراک میزبان معتکفین بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در مراسم اعتکاف امسال با توجه به اینکه فصل امتحانات نیست شاهد حضور 15 هزار نفر باشیم که با این مبنا رشد نزدیک به 10 درصدی را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به حضور جوانان در این مراسم معنوی گفت: بیشتر افراد شرکت کننده در مراسم معنوی اعتکاف را نسل جوان به ویژه بین سنین 15 تا 30 سال تشکیل می‌دهند با تجربه سال گذشته پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۰ درصد افراد شرکت کننده این مراسم را جوانان تشکیل دهند.

وی مردمی بودن را ویژگی مهم اعتکاف دانست و افزود: یکی از خصوصیات اعتکاف مردمی کردن این مراسم است در حقیقت تکیه عمومی بر مردم و خیرین این مراسم است و دومین خصوصیت هماهنگی میان دستگاه‌ها است که ستاد تبلیغات در راستای ایجاد هماهنگی هرچه بهتر میان دستگاه‌های مشارکت کننده در این مراسم است اما اولویت اصلی تبلیغات اسلامی برنامه‌های فرهنگی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: برگزاری مجلس انس با قرآن، اعزام روحانی و مداح به مساجد میزبان معتکفین، جلسات سخنرانی، برنامه‌هایی نظیر حلقه‌های معرفتی و حلقه‌های صالحین و ترویج گفتمان اقتصادمقاومتی از برنامه‌های پیش بینی شده در زمان اجرای مراسم اعتکاف در استان است.

حجت‌الاسلام قربانپور اعتکاف را فرصتی مناسب برای پرورش روح و جسم انسان دانست و گفت: انسان نیازمند پرورش هر دو بُعد وجودی خود بوده و مراسم اعتکاف بهترین فرصت برای رسیدن آدمی به سعادت و کمال بوده همچنین اعتکاف، محو خود خواهى در امواج بلند خداگرایى و خدمت‏ به امت اسلامى است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات