قدرت نظامی و موشکی حزب‌الله بیش از هر زمان دیگری موجب وحشت فرماندهان رژیم صهیونیستی شده است.
کد خبر: ۸۶۵۶۶۵۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶



خبرگزاری بسیج مازندران، پایگاه اینترنتی صهیونیستی «والا» نوشت: با بررسی تغییر و تحولات نیروی هوایی اسرائیل از دهه 1970 درخصوص تلاش حزب‌الله برای سرنگونی جنگنده‌های اسرائیلی با شلیک موشک هشدار داد. تحلیلگران اسرائیلی معتقدند حزب‌‌الله برای دریافت سامانه موشک‌های زمین به هوای پیشرفته «اس.ای.17» و «اس.ای.22» که در اختیار ارتش سوریه هستند تلاش می‌کند. در حالی که حزب‌الله در اختیار داشتن این سامانه‌ها را تایید نکرده است می‌توان فرض کرد که این جنبش، سامانه‌های «اس.ای.6» و «اس.ای.8» را در اختیار دارد.

یک خلبان اسرائیلی گفت: با گذشت زمان، اجرای عملیات بر فراز لبنان سخت‌تر می‌شود زیرا در هر پرواز، فکر و ذهن خلبان‌ها درگیر این موضوع است که ممکن است با موشکی که از میان مرزهای سوریه و لبنان شلیک شده مواجه شوند. این ترس از سامانه «اس400» بیشتر احساس می‌شود.

خلبانان اسرائیلی گفته‌اند حزب‌الله تلاش می‌کند به توانایی رصد و شناسایی جنگنده‌های اسرائیلی دست پیدا کند که این موضوع، نگرانی خلبانان را در پی داشته است.

منابع امنیتی هم اعلام کرده‌اند دستگاه‌های امنیتی اسرائیلی از آن هراس دارند که ایران، سوریه و حزب‌الله وارد جنگ هوایی شوند و با از بین بردن هماهنگی میان اسرائیل و روسیه معادلات جدیدی را خلق کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها