رئیس صندوق بین‌المللی پول نسبت به از دست رفتن زمان برای احیای اقتصاد جهانی هشدار داد و خواستار کاهش یارانه سوخت در کشورهای در حال توسعه شد.
کد خبر: ۸۶۵۶۶۹۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول، هشدار داد زمان برای احیای اقتصاد جهانی در حال از دست رفتن است.

وی تأکید کرد در صورتی که اقدامات بیشتری برای تقویت رشد اقتصادی در جهان از سوی کشورها اتخاذ نشود، روند رشد نسبی که در حال حاضر در اقتصاد جهانی در جریان است کاهش خواهد یافت.

لاگارد افزود در گزارشی که صندوق بین المللی پول طی هفته آینده منتشر خواهد کرد پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصاد جهانی را کاهش خواهد داد.

رئیس صندوق بین المللی پول گفت تغییر ساختار اقتصادی چین و افزایش اتکای این کشور بر تقاضای داخلی، در کنار پایین بودن قیمت کالاهای پایه ای و همچنین تشدید سیاست های تأمین مالی در برخی کشورهای جهان بر روند رشد اقتصادی جهان تأثیر منفی گذاشته است.

وی افزود: "اجازه دهید واضح بگویم: ما در شرایط اضطرار هستیم نه هشدار".

لاگارد که در دانشگاه گوئث فرانکفورت سخن می گفت ادامه داد روند رشد اقتصاد جهانی نزولی بوده است.

این مقام اقتصاد جهانی ادامه داد روند بهبود و خروج از رکود بزرگ و بحران‌های مالی سال های 2007 تا 2009 در جهان بسیار کند و شکننده بوده و تهدیدات علیه دوام این روند نیز رو به افزایش است.

لاگارد افزود در صورتی که سیاست‌گذاران با یکدیگر به صورت هماهنگ اقدام کرده و با این چالش‌ها مقابله کنند تأثیر مثبت این اقدام بر اقتصاد جهانی چشم گیر و قابل توجه خواهد بود.

رئیس صندوق بین المللی پول به آمریکا پیشنهاد داد تا نرخ حداقل دستمزد در این کشور را افزایش دهد.

وی همچنین به کشورهای اروپایی توصیه کرد تا سطح کارآموزی را توسعه داده و از کشورهای در حال توسعه نیز خواست تا یارانه سوخت را کاهش داده و هزینه کردهای اجتماعی خود را افزایش دهند.

رئیس صندوق بین المللی پول در سخنان خود با اشاره به روند کاهشی رشد اقتصاد جهانی طی 6 ماه گذشته گفت با در نظر گرفتن این حقیقت می توان نتیجه گرفت که در گزارش هفته آینده صندوق بین المللی پول پیش بینی نسبت به رشد اقتصاد جهانی کاهش خواهد یافت.

ارسال نظرات