یک استاد حوزه و دانشگاه توانمندسازی زنان جامعه را توانمندسازی بشریت دانست و عنوان داشت: نقش مادری محوری ترین وظیفه است که در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۳۲
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر، به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب(س) سپاه خلیل آباد جشن میلاد کوثر با حضور پرشور بانوان خلیل آبادی در حسینیه ابوالفضلی این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام نیک بین سخنران این مراسم بود و به تبیین شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت و به الگوپذیری از ایشان تأکید کرد.

وی با اشاره به مقام حضرت فاطمه (س) گفت: برخی از بانوان در قرآن، کلام معصومین(ع) و همچنین در تاریخ مورد توجه و ستایش قرار گرفته اند که نه تنها الگویی برای زنان که الگویی برای همه بشریت هستند.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رفتار پیامبر اسلام(ص) با اطرافیان، دوستان، دشمنان و طیف های گوناگون مردم، الگو و سرمشق مسلمانان در تمام اعصار بوده است، رفتار حضرت فاطمه نیز الگوی همه مردم، چه زن و چه مرد است.

نیک بین با اشاره به عمر کوتاه آن حضرت گفت که دوران حیات ایشان با وجود کوتاه بودن بسیار پربرکت بوده و هر نقطه از زندگی آن بانوی بی مانند، درسی و سرمشقی برای ماست. ما شاهد آن هستيم که الگو و شخصیت آن حضرت ابدی شده است.

حجت الاسلام نیک بین افزود: بالاترین و مهمترین نقشی که خداوند به زنان عطا کرده، نقش مادری در کنار همسرداری و تربیت فرزندان است و امیدواریم زنان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) بتوانند به بهترین نحو در ایفای نقش خود ظهور و بروز داشته باشند.

وی اظهار داشت: توانمندسازی زنان جامعه، توانمندسازی بشریت است و نقش مادری محوری ترین وظیفه است که در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

در پایان این مراسم مداحان نیز با مولودی‌خوانی این روز را گرامی داشته و در انتها به قید قرعه از بانوانی که اسامی آنها فاطمه و زهرا بود تقدیر شد.

در حاشیه این جشن ایستگاه صلواتی، غرفه امر به معروف و غرفه حجاب برپا شده بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها