معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

بحران آب را باید جدی گرفت

در کنار انسداد چاه‌های غیرمجاز توقیف انواع دستگاه‌های غیرمجاز حفاری و ایجاد حساسیت در مورد بحران آب با فعال کردن جلسات شورای حفاظت منابع آب استان در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۶۵۶۷۳۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهروز محمدی در بازدید خود از وضعیت انسداد چاه‌های غیرمجاز در اردبیل اظهار کرد: ما از دو سال پیش با تشکیل گروه‌ها و اکیپ‌های مختلف نظارتی که با هدف جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و حتی نظارت بر فعالیت چاه‌های مجاز شکل گرفته، موفق شدیم صدها حلقه چاه غیرمجاز را با هدف جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی مسدود کنیم.
 
وی تصریح کرد: در کنار انسداد چاه‌های غیرمجاز توقیف انواع دستگاه‌های غیرمجاز حفاری و ایجاد حساسیت در مورد بحران آب با فعال کردن جلسات شورای حفاظت منابع آب استان در دستور کار قرار گرفته است.
 
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به بیلان منفی منابع آب در دشت اردبیل گفت: آنچه که در این زمینه باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، همراهی خود روستاییان و زارعان است که با توجه به بحرانی بودن وضعیت دشت اردبیل اقدامات خوبی نیز در این مدت انجام شده است.
 
محمدی تلاش برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اجرای طرح‌های موفقی همچون داناب را در این زمینه اقدامی مؤثر و حرکتی مفید توصیف کرد و افزود: امسال نیز با برخورد جدی‌تر با متخلفان سعی می‌کنیم تا فضا را برای این متخلفان تنگ‌تر کنیم تا امکان سوء استفاده و برخی فعالیت‌های غیرقانونی در این حوزه گرفته شود.
 
وی نصب کنتورهای هوشمند و اصلاح پروانه‌های بهره‌برداری را یادآور شد و بیان کرد: با توجه به ممنوعیت برداشت آب در دشت اردبیل ما سعی کردیم تا کاهش 10 درصدی از حجم تخلیه مجاز آب را مورد توجه قرار دهیم.
 
محمدی اجرای موفق طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب را یادآور شد و اضافه کرد: انتظار می‌رود این حرکت‌ها و اقدامات به جلوگیری از بحران آب و اضافه برداشت‌های غیرمجاز منجر شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار